zaterdag 12 september 2020

€8,50

'U zult begrijpen dat voor iemand met aanleg om in financiële problemen te geraken die €8,50 heel wat betekent'.

Weet u het nog toen ergens in juni van dit jaar ICS Visa besloot om mijn creditcard te blokkeren omdat ze na 25 jaar ineens beseften dat ze een zorgplicht hebben en dat ik door hun product wel eens in de financiële problemen zou kunnen komen? Mocht u uw geheugen nog even willen opfrissen, een blogje daarover: Visa creditcard ICS.

Het was meteen al duidelijk dat de werkelijke reden was dat ik de kaart te weinig gebruik en ze zo niets aan mij verdienen. Prima, dan toch niet. Binnen een paar dagen had ik een creditcard van mijn eigen bank, die ik tot nog toe ook nog niet gebruikt heb, het is meer voor als ik online iets wil kopen of als ik in het buitenland ben. Dit laatste zie ik niet zo heel snel gebeuren nu, maar ik vind het gewoon een fijn idee om een creditcard te hebben. 

Mijn Visa creditcard kon ik doorknippen, wat ik ook heb gedaan, en op mijn account op de ICS-website is te lezen: 'deze creditcard is gesloten'. Wie schetst mijn verbazing toen ik van de week post kreeg van ICS Visa met de mededeling dat er een teruggave op mijn gesloten doorgeknipte creditcard is geboekt van €8,50, zijnde een gedeelte van de jaarlijkse bijdrage. 

Mijn eerste reactie was dan ook 'wat een simpletons' en laten ze die €8,50 maar in hun reet steken. Maar toen had ik ineens zin om hen te confronteren met hun eigen stupiditeit. Hence de beginregel van deze blog die ik in een mail naar ICS Visa als slotsom van een resumé over hun handelen betreffende het vanuit het niets opborrelende zorgplichtbesef en de in hun ogen mogelijke financiële problemen waarin ik zou kunnen komen heb geschreven, met daaraan toegevoegd dat ze het bedrag naar mijn bank kunnen overmaken.

Even die mensen van het Klachtenmanagement van ICS een met wat jolijt doorspekte mail een leuke dag bezorgen, ergens over klagen kan namelijk ook met humor. En het was in dit geval vrij eenvoudig omdat het grootste gedeelte van die humor door hun werkwijze al duidelijk vorm had gekregen. Ik kreeg een automatisch antwoord waarin ze mij hartelijk bedanken voor mijn e-mail en dat ze mijn bericht in behandeling nemen en er binnen 15 werkdagen een antwoord op gaan geven. Ze nemen er de tijd voor, zeg maar. Ik bedoel zo heel moeilijk is mijn verzoek niet. 

Ik wacht met spanning af.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten