vrijdag 29 september 2023

Het verhaal van de foto

We werkten allemaal bij V&D, ik als fulltimer en zij als vrijdagavond/zaterdaghulp en we hadden het geweldig leuk met elkaar. Marija en José stonden op mijn afdeling, boeken-entertainment en Marcel en Paulien op de huishoudafdeling naast ons. Mensen die mij kennen weten dat ik een toetjesmens ben, altijd al geweest en nog steeds. Hoe het zo kwam weet ik niet maar met z'n vijven bedachten we dat we een toetjesavond zouden gaan houden met elkaar, geen voor- of hoofdgerechten maar uitsluitend toetjes. Ieder zou een toetje maken op 27 februari 2003.

Als plaats van handeling werd gekozen voor het studentenhuis in Utrecht waar José toen pas haar intrek in had genomen. Ik weet nog dat ik trifle had gemaakt, Marcel hield het basic en had ijs met slagroom, wat José en Paulien hadden gemaakt weet ik niet maar op foto's zie ik iets van tiramisu en iets wat lijkt op appeltaart. Marija's toetje kwam als laatste aan de beurt, we hadden toen al vier toetjes achter de kiezen, en zij pakte uit met een Kroatische taart. Heerlijk, maar het is een vrij heftige compacte lekkernij die toch wel nadrukkelijk op de maag ligt, zeker na al die andere toetjes. Maar wat hebben we het toen ongelooflijk leuk gehad samen. Ik had toen nog mijn Smartje waarmee ik naar Utrecht ben gereden. 

Met datzelfde Smartje zijn José en ik een keer een dagje naar Arnhem geweest om te shoppen en in de middag bij Marcel op bezoek te gaan die daar met twee andere jongens een studentenwoning bewoonde. Dat was ook zo'n leuke dag, en wat hadden die jongens een schoon huis! Op de terugweg weer naar huis hadden we het er nog over, ook dat we los van elkaar achter het gordijntje in de douche hadden gekeken omdat je altijd de verhalen hoort over hoe ranzig studentenwoningen zijn, maar alles was spik en span.

Marija, Paulien en Marcel zijn in de mist van de tijd verdwenen, maar met José heb ik nog steeds contact, ze woont, samen met haar vriend Marijn, nog steeds in Utrecht, maar natuurlijk niet meer in een studentenwoning. 

Marcel, Paulien, José en Marija aan, ik vermoed, Marcels toetje.

Samen met Marija, Marcel en Paulien aan toetje zoveel waarvan ik denk dat het iets van appeltaart is. Wat een afschuwelijk shirt had ik aan en dat haar ook: harryhaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten