zondag 28 mei 2023

What the actual fuck?!

Ik las een berichtje van iemand wiens collega haar dochter van een kinderfeestje ophaalde in een kledingwinkel met ter afsluiting een modeshow, waarna de meisjes met korting van 20% "hun" setje konden kopen. Ik dacht eerst nog even dat het berichtje was van 'De Speld', maar nee. Ik kreeg ter plekke kortsluiting in mijn hersentjes. What the actual fuck?! Als bewust kinderloze moet ik heel voorzichtig zijn met ventileren hoe ik vind dat men over het algemeen met kinderen omgaat heden ten dage, maar ik weet niet waar te beginnen met wat er allemaal mis is met het bovenstaande. Mijn primaire reactie was dat het nu wel een mooi moment is voor de mensheid om uit te sterven, we zijn al aardig op weg daarmee gezien hoe we omgaan met onze leefomgeving en dat van al het andere wat leeft op de aarde, Moeder Natuur is duidelijk wel al klaar met ons, maar deze randdebiele manier om een kinderfeestje te vieren geeft wel aan dat de mensheid ziende blind en horende doof is voor enig normaal besef. 

Welke van de ratten besnuffelde ouders denken dat dit een leuk idee is voor een kinderfeestje, waarbij de andere ouders na het zien van de modeshow in een groepsdrukachtige sfeer worden gemanoeuvreerd om het setje voor hun kind te kopen? Er zijn ouders voor wie de wens van hun kinderen een bevel is, maar er zijn ook ouders die het zich helemaal niet kunnen veroorloven. Het zou me ook niet verbazen dat het kind van wie de ouders dit georganiseerd hebben een grotere korting krijgt. 

Ik kon me ook niet voorstellen dat zoiets verwerpelijks door een retailer standaard wordt aangeboden, want dan zou je toch je ogen uit je kop moeten schamen. Maar jawel hoor, kledingketen Shoeby biedt het, sans gĂȘne, gewoon aan op hun website: 

'De rode loper ligt uit voor jou en je vriend(inn)en en de stylisten staan voor jullie klaar! Bij een feestelijk drankje krijgen jullie uitleg over wat er deze middag of avond gaat gebeuren. De nieuwste kleding passen en jullie haar en make-up worden gedaan. Daarna krijgen jullie styling tips en zijn jullie helemaal klaar om de hippe, zelf samengestelde outfit aan iedereen te showen. Natuurlijk kan een echt verjaardagscadeautje niet ontbreken! Op de outfits die jij en je vriend(inn)en uitgekozen hebben, krijgen jullie ook nog eens 20% korting!
*De korting is geldig op de originele prijs van de kidsartikelen uit de hele collectie van Shoeby. Uitsluitend geldig tijdens het modefeestje.'

Omringd door gekken, ik zeg het u nog maar eens. En dan, wat was er mis met de aloude verkleedkist, of spelletjes doen op een verjaardagsfeestje met aan het eind een zakje snoep mee naar huis? 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten