maandag 3 april 2017

6 Jaar

Liever lezers, volgers en, waarom ook niet, fans, vandaag is het alweer 6 jaar geleden dat ik met 'Aidan's World' begon. En ik zeg het nog maar eens, met totaal geen idee wat en hoe het zou gaan worden. Je knippert met je ogen en bam, het is 6 jaar later en is het een dagelijks onderdeel van mijn leven geworden en van hen die de blog iedere dag of regelmatig lezen.

Dat daar vooraanstaande mensen bij zitten werd vorig jaar duidelijk toen ik bij het lustrum van de blog vele felicitaties van over heel de wereld in ontvangst mocht nemen. Hoe eervol ook, ik ben gewoon doorgegaan met daarover te schrijven wat mij bezighoudt, wat ik leuk vind, wat me raakt, en wat ik meemaak. Soms haal ik eens een gouwe ouwe hit of persoon uit de vergetelheid, sta ik stil bij het overlijden van een alom geliefde bekendheid, plaats ik een tegeltje met verheffende tekst waar de lezer eens over na kan denken of zet ik een verzameling verbazingwekkende feitjes neer ter leering ende vermaeck. Geloof me, ik heb er zelf ook heel veel plezier aan, en is het eens een wat moeilijker onderwerp werkt het zelfs therapeutisch om er over te schrijven. Ik ben mijn eigen psycholoog zogezegd, dat scheelt al gauw €125,95 per uur.

Wat natuurlijk geweldig was afgelopen jaar, is dat mijn blog via via onder de aandacht kwam bij Jan Erik van het programma 'Roze Golf' van RTV Oost, en hij me heeft uitgenodigd voor een interview over wat iemand bezield om iedere dag een blog te schrijven. Dat heeft er weer toe geleid dat ik sinds september 2016 als columnist ben aangetrokken door Noes Fiolet voor het radioprogramma van Radio Capelle 'Uit De Kast', waarvoor ik iedere eerste en derde zaterdag van de maand een column mag schrijven en ook voorlezen in de uitzending. Wat Jan Erik er weer toe bewoog te vragen of die column ook op de website van 'Roze Golf' geplaatst mag worden. Ongelofelijk leuk! Dit alles is via netwerken tot stand gekomen, ik zou wensen dat het vinden van een baan voor mij ook maar eens zo smooth zou gaan.

Toch nog even een kleine misvatting uit de weg ruimen voor ik aan mijn 7e jaar als blogger/columnist begin. Hoewel het schrijven mij makkelijk afgaat, ben ik geen machine waarbij je op een knop drukt en er vervolgens een verhaaltje uit komt, er komt wel wat meer bij kijken dan dat. Meeste tijd vergt het denken en rijpen in mijn hoofd over wat ik wil gaan schrijven, dat kan bij een blog/column die er toe doet soms dagen zijn. Het schrijven an sich valt vaak mee, hoewel dat de ene keer meer tijd kost dan de andere. Ik ben natuurlijk geen neerlandicus, maar ik streef zoveel mogelijk taaltechnische perfectie na, en kan soms nog talloze keren verbeteringen aanbrengen in een al geschreven maar nog niet gepubliceerde tekst. Over één woord kan ik vaak heel lang nadenken. Enig autisme daarin is mij niet vreemd, zal ik maar zeggen. Ik stap morgen met enorm veel energie het 7e jaar in!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten