maandag 25 mei 2020

"Best Of Both Worlds"

Een tijdje terug kwam het liedje 'Best Of Both Worlds' uit mijn muziekcollectie voorbij, gezongen door de wat in de vergetelheid geraakte Britse zangeres Samantha Jones. Het is geschreven door Donald Black en Mark London en werd in 1967 voor het eerst op de plaat gezet door Lulu, de versie van Samantha is uit 1970. Ook zangers als Scott Walker en John Riat waagden zich aan het nummer, om ook vanuit mannelijk perspectief deze lekker vet aangezette dramatische torch song te brengen.

Ik voelde een hertaling opkomen en heb gekozen voor een kleine twist qua point a view.

Het Beste Van Twee

Het beste van twee dat is wat jij wilt
Alles op jouw manier, dat is niet mijn manier
Het kan jou niet schelen, maar ik wil jou niet delen
Het is tijd dat je gaat kiezen welke liefde je wilt verliezen

Hou je van haar en kun je mij vergeten?
Heb je spijt van mij, wordt me dat verweten?
Je zet me in de kou, beteken ik dan niets voor jou?
Ik ben niet genoeg voor jou, jij wilt het beste van twee

Hou verdomme op met twijfelen
Ik blijf echt niet langer terwijl jij geniet
Van het beste van twee

Ik hou van je sinds de dag dat ik je zag
Jij hoort bij me voel je dat dan niet?
Welke liefde is jouw echte liefde?
Je moet kiezen tussen ons, jij wilt het beste van twee

Hou verdomme op met twijfelen
Ik blijf echt niet langer terwijl jij geniet
Van het beste van twee

Je moet een keuze maken tussen haar en mij
Want van zoals het nu gaat wordt niemand blij

Hou verdomme op met twijfelen
Ik blijf niet langer terwijl jij geniet
Van het beste van twee
Het beste van twee



Geen opmerkingen:

Een reactie posten