zondag 21 mei 2023

Bieppliep-u-heeft-o-verge-wicht-bieppliep

Van de week was het voor tweede keer in korte tijd dat ik een overhemd niet meer dicht kreeg. Er waren al broeken die niet meer pasten, boxertjes waarvan ik de merknaam enkel in spiegelschrift kan lezen omdat de band vanwege het vetschort dubbelvouwt en op een onbewaakt moment toen ik onderuitgezakt op de bank zat en mijn telefoon aanzette terwijl de camera aanstond keek Kees Schilperoort mij aan. Dit alles tezamen zijn zoveel alarmbellen dat de sirene op de eerste maandag van de maand er bij in het niet valt. 

Die alarmbellen, daar heb ik heel erg mijn best voor gedaan om ze niet te horen, maar nu was het echt oorverdovend en verschillende andere tekenen van het universum konden ook niet meer genegeerd worden: ik moest de gang naar de sportschool weer gaan maken. Ik wilde niet meer terug naar mijn oude sportschool omdat die qua openingstijden wat beperkt is, maar ik zag dat er sinds zo'n anderhalf jaar een filiaal van Basic Fit is gevestigd in het winkelcentrum vlakbij. Deze sportschool is 24/7 open, en nee, ik zal niet 's nachts gaan sporten, maar je kunt wanneer je wilt en dat vind ik een fijn iets. 

Gisteren heb ik dus wandeling naar Basic Fit gemaakt en werd hartelijk welkom geheten, ik kreeg een rondleiding en ik mocht op de massagestoel plaatsnemen. Ik kan u zeggen, dat is een hèèl goed verkoopargument, wat een fijnheid! Verder moet alles met een QR code, het binnenkomen, het aanzetten van de massagestoel, het vitaminewater en de Body Analyzer. De nieuwe tijd, ik weet het, normaliter liet ik mijn telefoon thuis als ik ging sporten, maar nu móet ie mee anders kom ik niet eens binnen. Ik heb nog niet gesport en me ook nog niet blootgesteld aan de Body Analyzer, die meet vet- bot- en spiermassa, allemaal met de QR code en in de app natuurlijk. Ik ga daar vandaag met grote vrezen op staan. Bij het ingeven van mijn lengte en gewicht in de app kreeg ik al als antwoord: bieppliep-u-heeft-o-verge-wicht-bieppliep. Dat was natuurlijk geen verrassing, ik en iedereen die mij ziet kan dat zo ook wel zien, maar als het zo zwart op wit staat, of om precies te zijn oranje op wit, dan is dat wel even in your face.

Vandaag laat ik me dus met pek en veren overgieten door de Body Analyzer, ik vermoed een zwaailicht dat afgaat zodat medesporters weten: we hebben er weer één met wanstaltige proporties. Daarna ga ik heel voorzichtig beginnen om het allemaal weer binnen de perken te krijgen. Ik weet dat, omdat ik heel lang heb gesport, het lichaam een soort 'geheugen' heeft zodat het best wel weer redelijk snel onder controle is. Daarnaast moet ik natuurlijk uitkijken met mijn rug, maar ik weet welke oefeningen ik wel en niet kan doen en zo'n vetschort wat aan mijn lichaam hangt is ook niet echt fijn voor iemand met een rugconditie. Het gaat goed komen.

Vrees niet, ik zal u niet bombarderen via m'n blogjes met wat ik allemaal doe in de sportschool, zo interessant is dat niet, en dan, wat gebeurt in de sportschool blijft het liefst in de sportschool een mens is daar niet op z'n voordeligst. Maar mocht er iets gebeuren wat het vermelden waard is of als ik miraculeuze voorderingen maak en weer gelijk een hinde door het leven huppel zal ik er kond van doen. En wellicht ten overvloede, het is louter en alleen voor mezelf, dat ik me weer senang voel met m'n zijn en gewoon weer mijn kleding aankan, ik hoef niet meer met vertoon van lichamelijkheid een would-be verloofde te strikken, die dagen liggen gelukkig ver achter me.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten