dinsdag 14 februari 2012

Liesbeth 70 jaar

"Ik vier nooit mijn verjaardag", zo begon Liesbeth List de show van haar afscheidstournee in een uitverkocht Luxor theater. "Meestal ben ik dan ergens op een toneel aan het werk, maar nu ik dus 70 ben wilde ik het vieren met mijn publiek, en vooral vieren dat wij er met elkaar nog zijn, dat we van het leven mogen en kunnen genieten"

Met vijf muzikanten stond de 'Grande Dame van het chanson', zoals ze terecht wordt genoemd op het toneel en maakte een vogelvlucht door haar carrière, nummers van Brel, Theodrakis en Piaf wisselden af met voor haar speciaal geschreven stukken van o.a. Freek de Jonge en Frank Boeijen, ook werd nadrukkelijk stil gestaan bij Ramses Shaffy, hoe zij met hem in contact kwam en zette daarna het meesterwerk "Pastorale" in. Tussen de nummers door vertelde Liesbeth over haar carrière en haar leven.

Het concert begon met het Piaf nummer "Non Je Ne Regrette Rien" en eindigde in een virtueel duet met Ramses, "Laat Me/Vivre". De circel was rond.

Het was een geweldige ervaring en een voorrecht om er bij te kunnen zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten