zaterdag 13 september 2014

Herinnert U zich deze nog? #57


FRANK AFFOLTER
"HET IS NOG NIET TE LAAT"
1986
Aantal weken: 8
Hoogste positie: 16



Jarenlang heb ik naar dit nummer gezocht omdat ik het destijds een geweldig lied vond. Het was een single met een zogenaamde 'dubbele-a kant'. Beide nummers deden er toe, en dat was in dit geval niet zo verwonderlijk, want het was hetzelfde lied, in het Nederlands en in het Engels. Geschreven en gezongen werd het door Frank Affolter, broer van Heddy Lester voor wie hij samen met Wim Hogenkamp haar songfestivalbijdrage uit 1977 schreef, "De Mallemolen". 

Toen ik het lied na jaren dus weer hoorde (het is nooit op CD uitgebracht), voelde ik de kracht van de boodschap weer, al moest ik even aan de studentikoze dictie wennen die me toen blijkbaar niet was opgevallen. Maar zoals gezegd de boodschap blijft staan en is na bijna 30 jaar nog verrassend actueel. 

Frank Affolter is nu 56 jaar en werkt nog steeds als componist, pianist en theaterproducent. Een grootse zangcarrière heeft hij niet gekend, maar ik blijf dit een markante single vinden en ben blij dat ik 'm na al die jaren eindelijk heb.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten