vrijdag 12 september 2014

Mr. X

De door mij bewonderde journalist en schrijver Thom Arisman, waarvan ik nog steeds denk dat het een pseudoniem is, heeft 3 boeken geschreven over het single zijn, en heeft o.m. eens in de twee weken een column daarover in de Metro. Zijn identiteit is niet bekend, niemand weet hoe hij er uit ziet, naar eigen zeggen is dat nodig voor zijn werk en vindt hij het erg fijn om geen 'bn-er' te zijn.

Vriendin Talitha liet mij enige tijd geleden weten 'in de liefde' te zijn met Mr. X, de situatie liet het op dat moment niet toe om naam en toenaam openbaar te maken, vandaar de naam Mr. X. Ik zelf maakte in mijn hoofd meteen de vergelijking met Thom Arisman. Vanzelfsprekend liet ze mij persoonlijk wel even zien om wie het ging, maar mum was het woord, en ik hield mij daar natuurlijk aan, en was heel blij voor haar.

Enige tijd terug werd een datum geprikt waarop Mr X zijn identiteit prijs ging geven en zou worden voorgesteld aan familie en vrienden. Helaas ben ik op die dag verhinderd, maar dan zouden zij en Mr. X t.z.t gewoon eens langskomen. Ik vond het jammer er niet bij te kunnen zijn, ik stelde me er een met rook gevulde ruimte bij voor waaruit langzaam een schim zich losmaakte en naar voren kwam onder spanningsverhogende muziek ( "Also Sprach Zarathustra") : daar istie dan: Mr X!

In de loop der tijd werd al voor wat meer mensen duidelijk wie er achter de naam Mr.X schuilging, maar de officiële bekendmaking is pas volgende maand. Ik had het geluk om daarvoor nog, namelijk gisteren al, kennis met hem te maken. Het privilege! Talitha en ik hadden afgesproken voor een hapje bij De Bank en van de week vertelde ze dat X er ook bij zou zijn. Ik vond het helemaal leuk, en het wás ook erg leuk om kennis met hem te maken, en nee tot de officiële datum blijft het in dit blogje nog gewoon Mr.X. Zelfs de primeur die ik had om als eerste een gezamenlijke foto van hen te maken, plaats ik hier nog niet, die is alleen voor de echte intimi te bewonderen.

Het was een erg leuke avond en ik zag twee mensen met stralende ogen. Ik wens ze alle liefde en geluk toe in de nog steeds enigszins hectische tijd. Mijn kleine meisje wordt groot!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten