vrijdag 17 oktober 2014

En de winnaar is.....

Flikken Maastricht! Ieder jaar ga ik er weer voor zitten, het Gouden Televizierring Gala. Het is in Nederland het enige 'award-feestje' wat we kennen naast de Musical award avond. Ik kijk niet zo heel erg veel TV, maar dit vind ik altijd weer een leuk programma, omdat je de makers van series ziet buiten hun rol om, én omdat het prijzen zijn die door het publiek worden toegekend. Ik heb van de drie genomineerden, "Flikken Maastricht", "Penoza" en "SynDroom", nog nooit een aflevering gezien. Behalve twee fragmenten uit "SynDroom", twee wensen die Johnny de Mol in vervulling liet gaan, een jongen die fan was van "Knight Rider" ging naar Hollywood en ontmoette daar David Haselhoff en mocht mee rijden in KITT. En een meisje die dolgraag eens de PR wilde zijn van Johnny's moeder Willeke Alberti. Beide fragmenten ontroerden mij zeer, zodat ik het leuk had gevonden als "SynDroom" gewonnen zou hebben.

Van de DVD aantallen die ik heb verkocht van "Penoza" weet ik dat het een uitermate populaire serie is, en ik vernam dat "Flikken Maastricht" bezig is met de opnamen van het tiende seizoen, dan heb je naar mijn idee ook zeer verdiend gewonnen.Twee wat kleinere momenten raakten me, hoe blij Marga van Praag was met haar prijs voor 'beste jeugdjournaalpresentatrice aller tijden'. Zij presenteerde het "Jeugdjournaal" van 1981 tot 1994, en was zichtbaar geëmotioneerd dat ze daar na al die tijd voor werd geëerd, Ze ontving ook een box met alle 903 afleveringen die ze heeft gepresenteerd.

Ook de publieksprijs die de veteraan actrice Pleuni Touw kreeg voor haar rol als de dementerende moeder Deen in de serie "Dokter Deen" vond ik een heel mooi moment. Het is één van de weinige series die ik wel heb gevolgd en die erkenning is meer dan verdiend. Verder vond ik het een leuke show, het ons-kent-ons sfeertje onder bekend Nederland is altijd wel grappig om te zien, want in zo'n klein land als Nederland heeft iedereen wel eens met elkaar gewerkt of elkaar minstens wel eens ontmoet. Volgend jaar de 50e uitreiking van de Gouden Televizierring! Ik hoop dat er dan extra wordt uitgepakt.

Twan heeft de dag van zijn leven met Johnny en David

Marga van Praag

Pleuni Touw



Geen opmerkingen:

Een reactie posten