zondag 2 juni 2019

Zou ik het weer zo doen

De postume eer die de veel te vroeg overleden Conny Vandenbos ten deel viel, een cd-box met haar complete oeuvre, zou naar mijn idee voor iedere artiest met een mooi repertoire en een lange staat van dienst moeten gelden. Helaas is dat niet het geval. Als je het repertoire van Conny beluisterd, merk je dat je van de door de platenmaatschappij aangedragen nummers uit de jaren zestig gestaag naar liedjes toe gaat die Conny zelf graag wilde zingen, al dan niet voor haar geschreven of voor haar vertaald. En ook zelf schreef ze aan haar eigen repertoire zoals dit lied wat een vertaling is van "Ich Würd Es Wieder Tun" van Udo Jürgens.

Zou Ik Het Weer Zo Doen

Ik vraag me af zo nu en dan
Heb ik het echt wel goed gedaan
Tot aan vandaag
Dat blijft de grote vraag
Zou ik het weer zo doen
Zou ik het weer zo doen

Er waren jaren van geluk
Ook liepen er veel dingen stuk
De tijd ging vlug
Er was geen weg terug
Zou ik het weer zo doen
Zou ik het weer zo doen

Ik brandde me zo vaak de mond
Als ik weer zei waar het op stond
Verknoeide vaak
Een goeie zaak 
Zou ik het weer zo doen
Zou ik het weer zo doen

Er is zoveel met onbezonnen moed gedaan
Maar na veel vallen ben ik toch weer opgestaan
Het leven heeft me steeds opnieuw weer uitgedaagd
En alle twijfels werden dan weer weggevaagd
Dus ga ik door 
En dan besef ik
Ik zou het weer zo doen

Het streven naar de hoogste top
En nooit hield dat verlangen op
Het ging vaak goed
Soms miste ik de moed
Zou ik het weer zo doen
Zou ik het weer zo doen

Voor de liefde heb ik ook geknokt
Maar al te vaak toch fout gegokt
Het ging voorbij
En ik, ik was weer vrij
Zou ik het weer zo doen
Zou ik het weer zo doen

De vriend die mijn vertrouwen had
Maar die me toch te grazen had
Verkeerde keus
Hij nam me bij de neus
Zou ik het weer zo doen
Zou ik het weer zo doen

Maar al te vaak deed ik toch mijn eigen zin
En goeie raad sloeg ik dikwijls in de wind
Maar hoe dan ook ik heb het altijd zelf gedaan
Ben in het leven steeds mijn eigen weg gegaan
Dus ga ik door
En dan besef ik
Ik zou het weer zo doen

Ik zou het weer zo doen
Ik zou het weer zo doen

© Udo Jürgens, Fred Jay, Conny Vandenbos




















2 opmerkingen:

  1. Geweldige en intelligente vrouw, met een prachtige stem.
    Als je haar persoonlijk kende, ook heel lief.
    Ik hield van haar als mijn tweede moeder, net als mijn zus, die helaas ook overleden is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lief bericht en een mooie herinnering aan Conny.

      Verwijderen