vrijdag 3 april 2020

Negen

De felicitaties druppelen al binnen middels kaarten, boeketten en bonbons, maar vandaag is het zover: de negende verjaardag van 'Aidan's World'. Ja lieve lezers, al negen jaar lang schrijf ik iedere dag een blogje ter leering ende vermaeck. Over mijn eigen kleine wereld, maar toch vooral ook over de grote wereld om mij heen en hoe ik daar, veelal met lichte ironie en een knipoog, naar kijk. Soms de advocaat van de duivel spelend, dan weer oprecht verbijsterd, maar bovenal relativerend omdat ik het leven an sich niet zo heel serieus neem. We doen allemaal maar wat, het stelt niet zo veel voor in het licht van de eeuwigheid. Heb het vooral leuk, juist ook in de wat bangelijke tijd waar we ons nu in bevinden.

Negen jaar geleden, wat waren we nog jong! Ikzelf was toen nog vier jaar negenentwintig, voor ik besloot dat dat na twintig jaar wel genoeg was geweest en ik gewoon wilde zijn wat ik vanaf dat moment was, een middelbare man. In dat jaar heb ik teruggekeken op mijn leven tot dan toe middels 43 jubeljaarblogjes door het jaar heen geschreven. U kunt, indien geïnteresseerd, deze lezen als u op uw computer rechts onder 'labels' 'jubeljaar' aanklikt. Op uw smartfoon dient u eerst op 'internetversie weergeven' te klikken om vervolgens die stappen te doorlopen.

Ja, u kunt alle blogs, vanaf het begin, gewoon nog lezen, door onder 'labels' op één van de onderwerpen te klikken, of als u die ene blog over dat specifieke onderwerp nog eens wilt lezen kunt u links boven aan bij het loepje een zoekterm invullen en voilà het verschijnt. Of u vraagt zich af of er over een bepaald onderwerp ooit een blogje is geschreven, dan komt u daar ook achter als u dat bij het loepje invult. Op de internetversie kunt u trouwens nog veel meer leuke dingen en zoekmogelijkheden zien.

Na die negen jaar is het wel weer eens leuk om wat statistieken te vermelden. Ik heb inmiddels 3282 blogs geschreven, de tien meest gelezen blogs zijn:
 1.Toen en Nu: Shakin' Stevens
 2.Same voâh ons ège
 3.Dik
 4.O my God!
 5.Toen en Nu: Pete Burns
 6.Schooltijd
 7.Tegeltjeswijsheid 52
 8.Hoe is het toch met.... Lida Bont
 9.Toen en Nu: Billy Idol
10.Van gulden naar euro

Mijn blogje wordt ook in het buitenland gelezen, waarschijnlijk door Nederlanders in den vreemde, maar er is ook een vertaalknop voor een ruwe vertaling op de pagina aanwezig. Naast Nederland zijn Verenigde Staten, Rusland, Duitsland, België, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Oekraïne en Polen de landen waar 'Aidan's World' een begrip is geworden. Bijzonder vind ik dat er ook 5172 pageviews zijn geweest in die negen jaar uit 'onbekend gebied'. Zouden buitenaardsen ons aardlingen en hun gedragingen in kaart brengen door middel van mijn blogjes? In dat geval staan we er mooi op.

Als u mijn blogjes met net zoveel plezier leest als dat ik ze schrijf, dan gaan we, als God het wil, met elkaar beleven dat we volgend jaar tien jaar 'Aidan's World' kunnen vieren!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten