zondag 1 november 2020

Flo Osborne

De 89 jarige Flo Osborne woont in Harwich, Essex en is tijdens de lockdown aldaar begonnen met het maken van fruit- en vleestaarten in haar kleine keukentje voor een organisatie die de taarten distribueert naar zwakkeren en ouderen aan wie ze warme maaltijden bezorgen. Elke taart is gemaakt van 'scratch' zoals dat heet. Soms maakt ze wel twintig taarten per dag, ze staat vaak al om 4.30 op om aan de slag te gaan. De organisatie wilde deze bijzondere dame onder de aandacht brengen van de lokale radio en kranten maar die waren tot hun grote frustratie niet geïnteresseerd.

Zij vragen dan ook aan een ieder om dit te delen, vandaar dit blogje op 'positieve zondag'. Maar ook de 22 jarige voetballer Marcus Rashford van Manchester United heeft het verhaal opgepikt en gedeeld met zijn 3.7 miljoen volgers. Nu had het nieuws wel interesse en toen Flo hoorde van Marcus' actie op het nieuws vond ze het heel lief van hem. Flo zegt dat ze ermee is begonnen tijdens de lockdown en het heerlijk vindt om te doen. 'Het houdt me aan de gang en ik help er de zwakkeren van de gemeenschap mee. Maar ik wil de kleintjes ook helpen en nu denk ik er ook over om miniatuurtaartjes te bakken voor de kinderen. Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar ik vind het nu eenmaal leuk om anderen te helpen, en als ik kan helpen, dan doe ik dat ook.'





Geen opmerkingen:

Een reactie posten