woensdag 7 mei 2014

Maman Maman - Jean Jacques

Nu we gisteren de Belgische Axel Hirsoux met zijn aubade "Mother" jammerlijk ten onder zagen en vooral hoorden gaan doordat hij, vanwege de nervositeit misschien, er een aantal keer flink naast zat, wil ik jullie eens mee terug nemen naar 1969. Het jaar van de vier winnaressen, dat gaf zoveel tumult dat niemand meer weet wie er naast deze vier ook nog mee hebben gedaan.

Als 6e, maar eigenlijk als 3e, eindigde Monaco met de 13 jarige Jean Jacques met het liedje "Maman, Maman". Dus al die commotie om de 13 jarige Sandra Kim die in 1986 het festival won, is hierbij water onder de brug.  En een 13 jarige jongen die een liedje voor zijn moeder zingt geeft toch minder jeuk dan dat het wordt gedaan door een man van in de 30, daarnaast was de tekst ook mooi:

Mama, mama, ik had een fantastische droom,
mama, mama, ik was volwassen.
Ik marcheerde met een helm, geweer en een rugzak
in het het licht van de morgenzon.
De zon volgde me als een vriend

Mama, mama, ik had een fantastische droom
mama, mama, we gingen beiden weg,
op een groot wit schip, een vlag wapperde hoog.
En ik was de commandant, vaarde uit naar de
eilanden van de wind.
Je was trots op me, mama.

Mama, mama, ik had een fantastische droom,
maar plotseling hield mijn kinderdroom op,
en zag ik hoe het leven als volwassene is.
Ik heb de tijd, ik heb de tijd.

Mama, mama, ik had een hele nare droom,
mama, mama, ik zag je met wit haar
Ik wil de soldaat en het witte schip vergeten,
ik wil bij jou blijven en mag God je nog lang
bij me laten, jij de mooiste van alle moeders.

Mama, mama, ik wil liever nog kind blijven
Houd me dicht tegen je aan, mama
Houd me dicht tegen je aan, mama






Jean Jacques Bortolaï, zoals hij voluit heet heeft tot 1974 platen gemaakt, zijn laatste single "Oublier Ton Nom" kwam uit onder de artiesten naam Jean Jacques Delarive. Jean Jacques is nu 58 jaar en jeugdtrainer bij Rugby Club Toulonnais. Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen. 

Jean Jacques als 18 jarige

Jean Jacques als rugbytrainer in Toulon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten