dinsdag 24 juni 2014

Apart

Gisteren had ik samen met een groepje collega's weer eens cursus en de rode draad van deze cursus is vooral positiviteit, dat komt steeds weer terug, mochten we de vorige keer iets positiefs zeggen over een ander, nu was het de bedoeling dat we een papier lieten rondgaan met onze naam er op waar iedereen dan iets opschreef wat hij of zij positief vond aan je, dat vervolgens omvouwde en het doorschoof naar een ander, zodat je een soort harmonica-achtig iets kreeg met positieve kreten er op.

Ik vind zoiets leuk om te doen, want was is er leuker dan iets liefs of aardigs over een ander te zeggen in een werksituatie waar het eerder gewoon is juist te benoemen wat niet goed gaat, iets waar ik me altijd al voor heb ingespannen, zeg ook gewoon eens: "Wat ziet het er goed uit, dat heb je mooi gedaan". Mijn bedrijfsleider stak destijds hand in eigen boezem door te zeggen dat ook hij dat veel te weinig deed.

Maar goed, het is geweldig om complimentjes en aardige dingen over een ander op te schrijven, maar het is vanzelfsprekend ook leuk om op je eigen harmonica-velletje te lezen wat anderen van jou vinden. Ik ben de beroerdste niet en deel dat met jullie, mijn trouwe lezers:

  • 'Ik moet altijd om je humor lachen'
  • 'Vriendelijk en weet altijd passende quote's te maken voor de kantinetafel.' (in dit blogje kun je lezen wat er mee bedoeld wordt)
  • 'Grappige man'
  • 'Heel veel vakkennis'
  • 'Is goed bezig'
  • 'Een leuke collega'
  • 'Mooi, gevoelig'
  • 'Apart'
  • 'Volgens mij heb je veel humor'
  • 'Kennis van boeken, vriendelijk'
Een heel leuke manier om de maandagochtend te beginnen, toch? En de opmerking die er met kop en schouders boven uit steekt is natuurlijk 'Apart'. Als iemand een nieuwe bril heeft, zo'n ingewikkeld moeilijk model, enigszins a-symmetrisch in een hele felle kleur, dan zeg je: "Leuk zeg, wat een aparte bril". "Heel apart!" roep je ook geveinsd enthousiast uit over een heel lelijke tatoeage. Dus hoe ik mijn 'apart' moet plaatsen? Ik weet het niet, ik vind het wel geweldig dat iemand het er op zet, en omdat de nadruk lag om iets positiefs er op te zetten ga ik gewoon van het goede uit. Zelf heb ik bij een nieuw meisje die ik niet ken er op gezet "Leuk dat je bij ons komt werken, dapper ook", da's wel apart, ja.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten