zondag 22 juni 2014

Op safari

De rij prijzen die vriend Harry wint bij, ik dacht, de Vriendenloterij is welhaast oneindig, zo konden wij gisteren, op de al lang van te voren geprikte dag, afreizen naar safaripark de Beekse Bergen, al waar wij gratis entree hadden. Ik was er als kind wel eens geweest en ik herinnerde me een tocht langs de dieren in een auto, dat kan nog steeds, maar er is ook een wandelroute, en daar hebben we voor gekozen.

Het is een erg leuk park en de meeste dieren hebben heel veel ruimte, we hadden heerlijk weer en begonnen na de rit er heen met een bakje koffie met wat lekkers, het was er niet bovenmatig druk, dus was het fijn wandelen. Onderweg nog een soort van klimparcours gedaan, ik natuurlijk maar voor een gedeelte, ik ben niet zo van het survivallen, even gepauzeerd met een ijsje, en vervolgens een vogelshow bezocht waar roofvogels en uilen rakelings boven onze hoofden vlogen.

Er kon ook een boottocht gemaakt worden, maar de boot was net weg en om nu een uur te wachten op de volgende boot, vonden we niet echt een goed plan, en tijdens het terug wandelen bleken we nog een aantal dieren niet gezien te hebben. De bavianen waren het leukst, er was een heel klein babyaapje waar iedereen uit de groep op lette, er was aldoor een volwassen aap die 'm in de gaten hield zo schattig. Het volgende uitstapje die we gaan maken is dan ook naar de Apenheul, en ja, óók door vriend Harry gewonnen, Rick, Chris en ik boffen maar met zo een vriend.

Als afsluiting hebben we gegeten bij het Griekse restaurant in Capelle wat erg lekker was. Het was weer een heerlijke dag met drie geweldige vrienden.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten