woensdag 9 september 2015

2338 Kussentjes

Mijn twee smaakvolle fauteuiltjes hadden bij aankoop elk een mooi kussentje in gebroken wit, nu na enige jaren wil ik andere kussentjes, in één kleur of verschillende kleuren, maar niet meer zo besmettelijke wit. Eerst dacht ik aan nieuwe sloopjes erom, en een vriend maakte zijn onvermoede talent kenbaar met de mededeling dat hij daar zijn hand niet voor omdraaide als ik de stof zou leveren, maakt hij de sloopjes.

Dat was een optie, maar ik besloot om nieuwe kussentjes te kopen. Ik ben gisteren echter tot het inzicht gekomen dat de hel geen vuur is, de hel is een nooit eindigende zoektocht naar het juiste kussentje. Ik ben in talloze zaken geweest, heb zo ongeveer 2338 kussentjes gezien, vanzelfsprekend vierkante, maar ook rechthoekige, rolletjes, en ook ronde, maar te klein, en hoewel het niet altijd om de grootte gaat, is het toch echt belangrijk dat de ronde kussentjes die ik nodig heb een doorsnede moeten hebben van 55 cm. De paar ronde kussentjes die ik gewaar werd waren 10 cm kleiner. Ik geef de moed nog niet op, ik denk dat ik op de markt of in een winkel met veel Marokkaanse stoffen, kleden en kussens wellicht succes zal kunnen hebben, maar de aanbieding om sloopjes te maken klinkt plots toch weer heel aanlokkelijk.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten