dinsdag 30 mei 2017

Een kringetje kringloop

Toen ik vorige week bij de kringloopwinkel, waar heel wervend boven het afrekenpunt staat dat ze erg graag spullen komen ophalen, kwam mededelen dat wij best veel spullen en kleding voor hen hadden, reageerde de dame achter de counter zo enthousiast ('O daar zijn wij héél blij mee!!') dat ze bijna op het punt stond om mij te omhelzen. Ik werd vervolgens de catacomben van het bedrijf in geloodst, waar al meteen werd verteld dat ze op het moment geen kleding konden aannemen omdat ze zonder wasserette zaten. Ik moest opnoemen om wat voor spullen het ging en ik werd een afspraak gemaakt voor maandag 29 mei om 10.00 uur.

De zakken met kleding en andere textiel zijn in een kledingcontainer gegaan, zodat het een mooie bestemming gaat krijgen. Toen ik gisteren zo rond half 11 eens ging bellen of er nog wel iemand zou komen werd mij gezegd dat ze nooit op die manier afspreken, het adres stond genoteerd, maar ze kwamen tussen 9.00 en 12.00 uur. Toen ik antwoordde dat tegen mij toch écht 10 uur is gezegd, was de reactie: "Dat hadden we nooit mogen doen, maar ze komen nog hoor".

En dat was zo, ze reden eerst de deur voorbij, maar kwamen daarna toch weer terug rijden. De man maakte eerst duidelijk van wat hij allemaal niet ging meenemen. Huh?? Ik had toch opgegeven waar het om ging, dan hadden we wel meteen het grof vuil kunnen bellen, reageerde ik op een lichtelijk geïrriteerde toon. Ja, maar als hij met zo'n onverkoopbare eikenhouten salontafel en eethoek, en die belachelijk grote linnenkast aankwam kreeg hij het weer op zijn boterham, en als zij het naar de vuilstort gaan brengen kost het hen geld. "De communicatie is bij ons niet zo goed" voegde hij er ten overvloede nog een toe. Uiteindelijk namen ze ongeveer de helft van wat er stond mee. Gelukkig kreeg de trots van mijn moeder, het wandmeubel, van deze mensen wel een tweede kans.

Het is fijn dat wij in het wereldse Capelle gezegend zijn met nóg een kringloopwinkel in de nabije omtrek, daar heeft mijn zus vervolgens mee gebeld en heel duidelijk omschreven welke huisraad het betreft, dus ook benoemd dat het eiken is, en die komen nu op 8 juni voorrijden en beloofden het mee te nemen. Het is maar goed dat we deze periode van opruimen e.d. ruim genomen hebben.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten