zondag 28 mei 2017

Pasar Malam

Ja, ik weet het de officiële naam sinds een aantal jaar is 'Tong Tong Fair', maar ik vind dat geen prettige naam, dus blijf ik het hardnekkig Pasar Malam noemen. Nu we er voor de derde keer op rij zijn heen gegaan, lijkt het een jaarlijkse traditie te worden. De twee eerste keren kon Nadira niet mee, maar deze keer was ze erbij. Ik ging met Rick en Chris vanaf Rotterdam Centraal, Harry en Nadira zouden we op Den Haag Centraal ontmoeten. Het was natuurlijk tropisch warm, zodat het weer ons allen al in Indische sferen bracht.

Veel veranderd er niet op de Pasar Malam, en dat moet ook niet, het gaat om de herkenning, zeker voor de mensen die een sterke band hebben met Indië en Indonesië. Nadira heeft een leuk shirtje en een lief jurkje gescoord, en we vinden dat we er natuurlijk wel iets moeten eten van de heerlijke Indische keuken. De temperatuur in de tenten liep ook aardig op, dat we na enkele uren besloten om ons naar een terras te begeven, bij voorkeur met een verkoelend windje om ons aan de Prosecco te laven. En dat vonden we. Omdat we op de Pasar Malam al voldoende gegeten hadden, besloten we na nog even langs de Lange Vijverberg gewandeld te hebben op het Buitenhof met wat fingerfood bij een verkoelend glaasje fris ons avondmaal te doen.

Het was weer een heerlijke ontspannen dag met deze geweldige vrienden, die net als anderen, er voor me waren de afgelopen verdrietige tijd, en nog. En nu ook weer tijd vrij maken om leuke dingen met elkaar te doen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten