woensdag 3 mei 2017

"My Coloring Book"

"My Coloring Book" is een liedje uit 1962 geschreven voor Barbra Streisand, door Fred Ebb en John Kander. Het was haar tweede single. Later is het nummer door talloze artiesten opgenomen, van Andy Williams tot Aretha Franklin. Ook Agnetha Fältskog (2004) en Kristin Chenoweth (2014) hebben het op plaat gezet. Ik heb het altijd een heel mooi, bitterzoet melancholisch nummer gevonden en had opeens zin om er een hertaling van te maken.

Mijn Kleurboek

Kleuren in een kleurboek,
veel volwassenen doen het nou,
Ik heb hier een nieuwe voor jou.
Een vrij ongebruikelijk kleurboek,
zo één komt er maar zelden voorbij.
Kleurpotloden klaar?
Oké dan,
begin maar met het kleuren van mij.

Dit zijn de ogen die zagen
dat hij wegging op reis.
Kleur ze maar grijs.

Dit is het hart die hem geloofde 
toen hij zei: 'Ik hou van jou'.
Kleur het maar blauw. 

Dit zijn de handen die hem streelden,
armen die hem omhelsden
en hem opeens niet meer vonden op een dag.
Kleur ze maar leeg, een hard gelag.

Dit is zijn shirt dat ik vaak droeg
totdat er een ander kwam in zijn hart.
Kleur het maar zwart.

Dit is het huis waarin ik woon,
waarin ik slaap en als ik huil 
me voor iedereen in verstoppen kan. 
Kleur het maar eenzaam dan

Dit is de man
die zoveel voor mij beduidt.
Veeg hem maar uit. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten