maandag 31 juli 2017

Top 10

Op vrijdag 1 september 1978 begon ik aan een eigen top 10, zo brengt mij de vondst uit de doos vol nostalgie uit de berging mij in herinnering. Er doorheen bladerend zag ik dat ik in de week van 23 februari t/m 1 maart 1979 als extra een carnavals top 10 had toegevoegd. Dat kon toen nog omdat in die tijd het carnavalsgenre een bloeitijd doormaakte. Let op het detail dat de 3 carnavalssingles die al in de gewone top 10 staan ook de eerste 3 plaatsen bezetten van de carnavals top 10. Die autistische hang naar perfectie zat er toen ook al in.

De tweede jaargang al werd de top 10 een top 15, en vanaf jaargang vier werd het zelfs een top 25. Jaargang vier was ook meteen het laatste jaar, wel keurig afgemaakt, maar jaargang vijf is er nooit gekomen. Geen idee waarom, ik vond het misschien te kinderachtig worden. Leuk is dat ik met de moderne technieken van nu de nummers zo in mijn computer kan programmeren dat ik een volledige willekeurige top van toen zo achter elkaar kan afspelen. Dat was iets waarvan ik in 1978 nooit had kunnen denken dat het ooit zou kunnen. Toen nam ik liedjes van de radio op met mijn radiocassetterecorder, de Nationale Hitparade, want daar werd niet door de plaatjes heen gepraat. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten