maandag 25 september 2017

Remember the 60's

Vanaf 1974 begon ik me te interesseren voor muziek, ik kocht van mijn zakgeld iedere maand een singletje, de eerste was "Kung Fu Fighting" van Carl Douglas. Kerst 1977 kreeg ik een radio- cassetterecorder en nam ik vanaf die tijd liedjes op van de radio, 'De Nationale Hitparade', want daar werd niet door de platen heen gepraat. Vanaf dat moment kocht ik geen singles meer, maar lp's. Begin jaren 80 werd ik bewust van het feit dat er meer was dan de muziek van het moment.

Ik maakte kennis met de muziek uit de jaren 60, en er ging een wereld voor me open. Mede door de dubbel lp serie "Remember The 60's" welke in 9 delen van ieder 32 nummers werden uitgebracht van 1982 t/m 1985 maakte ik een aardige inhaalslag. De samenstelling was een goed gemiddelde van wat er in de jaren 60 zoal op de markt verscheen, en hoorde ik een nummer wat me aansprak, dan kon ik me meer gaan verdiepen in het repertoire van de desbetreffende artiest.

Muziek uit de jaren 60, ik ben er nog steeds verzot op, en hoe konden we begin jaren 80 weten hoe het verzamelen van muziek zich zou ontwikkelen en ik nu een harde schijf heb met op het moment van schrijven 51.433 verschillende nummers waarvan vanzelfsprekend ook enorm veel uit de jaren 60. Maar als kind uit het vinyl en later cd tijdperk, heb ik alles van de harde schijf ook op cd. Dat voelt 'echt'. Ik heb me ook met hakken in de aarde overgeven aan de cd destijds, maar mochten de cd's uiteindelijk helemaal verdwijnen, pas ik me wel weer aan, zolang er maar muziek blijft. Om met John Miles te spreken: 'Music was my first love and it will be my last'.

Kerst 1983 kreeg ik deel 3 van de 'Remember the 60's' serie én een lp van Tracey Ullman die ook een jaren 60 geluid had.
Op mijn schoot een envelopje met loten van de 1-2-3-loterij van de 1-2-3- show. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten