vrijdag 20 april 2018

Formatteren

De laatste twee weken had ik steeds problemen met het afspelen van muziek van de externe harde schijf via Windows Media Player. Het stopte soms, dan weer weigerde of stagneerde het. Tot twee keer toe liep ie leeg, en meteen erna weer vol. Er staat ook wel veel op, maar het is een schijf van 2 TB en hij was met 52717 nummers nog niet eens voor de helft vol.

Maar gisteren haperde ie weer, en gaf aan dat ik de externe harde schijf moest formatteren. En waarschuwde meteen dat alles er dan af zou gaan. Al mijn 52717 zorgvuldig verzamelde liedjes. Maar uiteindelijk heb ik het wel gedaan, want steeds dat gedoe was ik zat. En ja hoor in no time was ie helemaal leeg. Ik heb geen idee waarom die harde schijf er ineens na jaren trouwe dienst behoefte aan had om geformatteerd te worden.

Omdat ik computers en dergelijke nooit helemaal vertrouw, had ik al die muziek natuurlijk op een andere externe harde schijf opgeslagen en die in een atoomvrije ruimte ondergebracht, zodat ik de lege en nu geformatteerde externe harde schijf weer kon vullen met muziek. Ach, zo blijft een mens bezig. Met onzinnig en dubbel werk, dat dan weer wel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten