zaterdag 28 april 2018

Koningsdag

"Lijkt het je leuk af te spreken op Koningsdag?" appte Rick me van de week. Dat leek me zeker leuk, het is altijd gezellig om met hem en zijn man Chris af te spreken, en ik vind het nog steeds ongelooflijk fijn dat zij zo'n anderhalf jaar geleden zijn verhuisd naar slecht een metroritje van mijn adres vandaan. Een traditionele oranje tompouce werd mij al in het vooruitzicht gesteld. Rond koffietijd melde ik me en we hebben onder het genot van koffie en de heerlijke tompouce naar de beelden van de koninklijke familie gekeken onderwijl fijn bijkletsend. Nadien zijn we richting de stad gelopen en hoewel er regen was voorspeld is het de hele middag droog gebleven.

Op weg naar de stad kwamen we op de Nieuwe Binnenweg, aan de kant waar ik nooit kom, en daar ontdekten we een winkel voor oud servies genaamd 'Het Derde Servies'. Ik keek door het raam en zag dat er ook onderdelen stonden van het pastel servies uit de jaren 50 van Petrus Regout uit Limburg. Ik heb er ontbijtbordjes en diepe borden van. Van de diepe borden moet ik er nog één hebben met een roze rand en één met een lichtgele rand. Bovendien zou ik in alle 6 de kleuren nog graag de dinerborden hebben (roze, lichtgeel, oker, grijs, blauw en groen). De dame die de winkel uitbaat, vertelde dat ze regelmatig wat binnen krijgt, maar dat de dinerborden heel moeilijk te vinden zijn, en als ze ze heeft ze heel snel zijn verkocht. Ze gaf me een kaartje mee met haar webadres waar ze alles wat binnenkomt op zet. Ik ga het zeker in de gaten houden, en ze heeft ongelooflijk veel meer leuke serviezen en glaswerk, het loont echt de moeite om er eens te gaan kijken als je in Rotterdam bent, neem maar eens een kijkje op de website.

Vervolgens zijn we verder gelopen en hebben van een heerlijke lunch genoten bij het Vlaams Broodhuys, waar we terwijl we op onze bestelling wachtten een ouderwetsch potje domino hebben gespeeld wat daar stond. Zoals ik al zei niks geen regen, het zonnetje kwam zelfs door, dus zijn we fijn verder gewandeld door de stad en uiteindelijk bij THOMS belandt voor een wijntje met een bitterballetje en omdat we er zo gezellig zaten besloten we na verloop van tijd ook om er te dineren.

Het was een heel geslaagde Koningsdag, heerlijk ontspannen met dierbare vrienden, wat wil een mens nog meer?

Mijn wens is om zo'n set compleet te hebben. Meer dan de helft heb ik al, nu nog 2 diepe borden (roze en lichtgeel)
en alle 6 de dinerborden. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten