woensdag 17 juli 2019

De bout hachelen

'De bout hachelen', kent u die uitdrukking? Thuis of op uw werk? 'Je kunt me de bout hachelen', ik moest er aan denken toen ik gisteren na het doen van boodschappen een kaartje in de brievenbus vond. Dit kaartje was een direct gevolg van eerdere post vorige week van het Duurzaam Wonen front. In die brief stond vermeld dat er op 17 oktober aanstaande in mijn woning gestart zal worden met de werkzaamheden welke zes werkdagen zullen duren. Nou prima, niks mis mee, mooi op tijd ook, zodat ik op mijn werk al heb kunnen regelen dat ik dan vrij kan zijn om de werklui toegang tot mijn woning te verschaffen.

Ook in de brief vermeld stond dat de dame die al eerder geweest is bij me, zo'n één à twee weken voordat de werkzaamheden starten nogmaals zal langskomen om wederom aan te geven wat ik weg moet halen en verplaatsen om alles vlot en soepel te laten verlopen. Ze komt spontaan langs zonder afspraak. Dat doet ook, zo stond in de brief vermeld, de firma verantwoordelijk voor de beglazing. Zij kunnen, zo stond er, tussen 15 juli en 2 augustus aanbellen om te zien waar al HR++ glas aanwezig is. Het is hun keuze dat op die manier te doen. Zelf lijkt me een datum en tijd afspreken veel effectiever, maar het is niet mijn bedrijf.

U raadt het al, net toen ik boodschappen was gaan doen, zo zag ik aan het tijdstip op het in de bus geworpen kaartje, was de glasfirma aan de deur geweest, en ik werd verzocht om hen te bellen om een afspraak te maken. Ik deed dat terstond, meedenkend als ik doorgaans ben, omdat ze misschien nog in de buurt waren en dan alsnog even langs konden komen. Ik kreeg een man aan de telefoon die inderdaad vroeg of ik 's middags thuis was, en dat hij ze dan opnieuw langs zou sturen.

Nu had ik 's middags wel wat anders te doen, maar ik ben, binnen het normale, een plooibaar en meegaand mens dus ik besloot thuis te blijven voor de glasmensen. Maar ondanks de gedane belofte is er niemand geweest. Nogmaals, zíj kiezen er voor om random langs te komen in plaats van gewoon een afspraak te maken, en als ze dan beloven te komen, komen ze niet. Ze kunnen tussen 15 juli en 2 augustus wat mij betreft iedere dag voor de deur staan als ik er niet ben en zoveel kaartjes in de brievenbus werpen dat ik er een kaartenhuis van vier verdiepingen mee kan bouwen, ik bel zelf niet meer voor een afspraak. Ze kunnen me de bout hachelen. Ik wens niet dat er op deze manier met mij en mijn vrije tijd wordt omgesprongen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten