woensdag 24 juli 2019

Unheimisch



Dus Bol.com had mijn bestelling geleverd en ik wilde gaan betalen. Dat kon via een linkje in hun mailtje. Daar klikte ik op en vervolgens op mijn bank en daar moest ik plots mijn inlogcode intoetsen en die wist ik niet meer. Laat ik de schuld aan de warmte geven dat ik ook niet meer wist waar ik het kon nagaan. Zodoende klikte ik op 'inlogcode vergeten'. Ik moest wat vragen beantwoorden betreffende mijzelve en mijn pasje en daarna kreeg ik als antwoord dat ik binnen vijf werkdagen post zou krijgen van de bank met een nieuwe inlogcode.

Ik kreeg van deze aanvraag geen koppeling terug van de bank in mijn mailbox, en ik begon me enigszins unheimisch te voelen. Worden oude van dagen zoals ik niet bij herhaling gewaarschuwd om nooit bankgerelateerde gegevens te verstrekken? En heb ik daar niet altijd smalend van gedacht dat ík nooit zo dom zou zijn? En zou het dan nu zo zijn dat ik dan toch....? Uiteindelijk achterhaalde ik alsnog mijn inlogcode en kon ik de betaling doen, maar het zat me niet lekker.

Ik besloot een chat aan te gaan met een medewerker van de bank waar ik het gebeuren voorlegde. Hij ging meteen even kijken en zag dat er inderdaad een verzoek was gedaan voor een nieuwe inlogcode. Dat kon hij niet meer ongedaan maken, maar ik kon de aankomende brief gewoon als niet verzonden beschouwen. Een storm in een glas water, maar ook een aandachtsmoment voor mezelf; blijf alert!


Afbeeldingsresultaat voor criminal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten