woensdag 6 november 2019

Ons Ideaal revisited

Zij die al wat langer mijn blogs lezen weten dat ik vier jaar geleden ter gelegenheid van mijn jubeljaar door het hele jaar heen blogjes heb geschreven over wat er zoal is gepasseerd in die eerste vijftig jaar. Een blog over het tuinhuisje van mijn ouders kon daarin niet ontbreken. Zij hebben vanaf 1970 tot 1986, toen ze naar Doetinchem verhuisden, een tuin gehad op het complex 'Ons Ideaal'. Het blogje is hier te lezen.

Alles wat je zoal op het wereld wijde web zet, is daar voor eeuwig. Zo krijg ik met enige regelmaat reacties op blogs van een hele tijd terug, soms weet ik zelf niet meer helemaal precies waar het blogje over ging. En dat zal mij vergeven zijn, want het zijn er, met deze mee, 3133 en die zitten niet allemaal in mijn hoofd. Vorige week kreeg ik een reactie op de blog over 'Ons Ideaal' van een dame die een website bijhoudt over de nog steeds bestaande volkstuinvereniging. Ze vroeg of ze de blog op hun site mocht plaatsten, met de foto's. Dat mocht. Ik kan me zo voorstellen dat geen van de huidige tuinbezitters weet hoe het in het allerprilste begin in 1970 was, en ik heb dat als klein kind samen met mijn ouders meegemaakt. er was letterlijk niets. Het moest vanaf de grond af aan worden opgebouwd. Pionieren. Wellicht dus leuk voor hen om een 'verhaal uit de de oude doos' zoals het op de site vermeld staat te lezen. U kunt het hier zien op de site van 'Ons Ideaal'.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten