zondag 3 november 2019

Ik had een man

Een liedje deze keer vers van de pers. Ik hoorde het vorige week in het theaterprogramma van Annick Boer 'Dat Is Goed Gelukt'. Ze brengt het nadat ze heeft verteld over het gaan daten tussen twee relaties in, ze bezingt de mannen met wie ze zoal heeft gedatet. Ik vind het hilarisch leuk. Ze heeft zelf de tekst geschreven op muziek van haar pianist Jean Louis van Dam

Ik Had Een Man

Ik had een man die op de eerste date zei
'Jij bent te dik maar dat vind ik geen bezwaar'
Ik had toen al beter kunnen weten
Maar toch datete ik hem zeker wel een jaar

Toen kwam er een man die belde als ie zin had
Maar belde ik een keertje dan nam hij niet op
Ik had toen al beter kunnen weten
Maar toch sloeg de kolder maanden in mijn kop

Toen kwam er een man die 's ochtends aan de port zat
Toen kwam er een man die mijn verjaardag steeds vergat
Er kwam een zieke man voor wie ik steeds moest zorgen
Maar hij deed niks toen ik longontsteking had

En dan die man die zei 'Ik kom wel even
Misschien wat later, later in de nacht'
Dan wachtte ik soms wel tot een uur of zeven
Geschoren benen en mijn poes was lekker zacht

En dan die man die zei 'Wij gaan luxe uit eten'
Maar na het eten zei ie 'Ach ik heb geen geld'
Hij zei 'Anita betaal jij dit dan even'
Waarna ie nog een dure whiskey heeft besteld

Toen kwam er een man die niks in het huis deed
Ik kookte en bakte wat hij vroeg
En na afloop deed hij ook niet eens de afwas
Hij zei 'De plicht roept', maar de plicht dat was de kroeg

En dan die knul van tweeëntwintig
Ik voelde me zo jong en zo vereerd
Totdat ik 'm tegen z'n vrienden hoorde zeggen
'Dit is de ouwe fiets waarop ik het heb geleerd'

Toch hebben die mannen mij ook iets moois gegeven
Dat is dat ik nu zo waardeer dat jij er bent
Als ik al die mannen niet gehad had
Had ik de echte liefde niet herkend

© Annick Boer, Jean Louis van Dam



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten