vrijdag 31 december 2021

2021

En zo is het alweer de laatste dag van 2021. Het cliché is waar, hoe ouder je wordt, hoe sneller de tijd gaat. Ik heb het gevoel dat ik met m'n ogen heb geknipperd en het jaar was om. De cirkel is wel mooi rond, we begonnen en eindigen het jaar met een lockdown. U weet inmiddels dat het voor mij lood om oud ijzer is, ik vind het allemaal prima. Ik heb geen externe prikkels nodig om het naar m'n zin te hebben, maar ik weet dat ik daarmee tot een minderheid behoor. Het zij zo, dat ben ik wel gewend. 

Het was voor mij zo over het algemeen een prima jaar, het kabbelde lekker door. Door de lockdowns en beperkingen, die ik me deels zelf heb opgelegd, veel thuis geweest, maar dat is voor mij geen straf. Het vervelendste wat ik heb ervaren was de lekkage waarmee ik al met al zo'n maand of drie ben zoet geweest, maar ook daar heb ik me op een gegeven moment bij neergelegd. Soms moet je de dingen nemen zoals ze zijn, zeker als het je erover druk maken en opwinden geen zin zin heeft. Uiteindelijk heeft het geresulteerd in een hele nieuwe badkamer en een mooi gangetje boven met nieuwe vloerbedekking en behang en nieuwe vloerbedekking in de slaapkamer. De zilveren lijntjes blijven zien, u kent mijn motto.

Met lieve en dierbare vrienden vele mooie momenten gekend, variërend van intense gezelligheid tot het ondersteunen en het er zijn voor elkaar in tijden dat het wat minder gaat. Wat aan het begin van het jaar nog niet echt in de lijn der verwachting lag was de verhuizing van mijn lieve vriendin Talitha van Almere naar Rotterdam, maar in augustus was het toch zover en woont ze (in de zomer) op fietsafstand en in deze tijd van het jaar een paar metrohaltes bij mij vandaan. 

Wat ook niet was te voorzien is dat ik, zoals eerder vermeld, het nieuwe jaar zal beginnen met een nieuwe baan. Leuk en ook spannend, we gaan wel zien hoe het zich zal ontwikkelen, maar ik heb er niet voor niets voor gekozen dus ik stap er met frisse moed positief in. 

Op lichte spanning betreffende mijn nieuwe betrekking na, maar dat hoort er bij, ik ben soms net een mens, voel ik me volledig senang met hoe mijn leven er op dit moment uitziet, inclusief de beperkingen en maatregelen met een lockdown zo nu en dan (light, light-light of volledig) met hier en daar een avondklok vanwege de pandemie. Ik tel mijn zegeningen en dat zijn er een heleboel.

Tenslotte wens ik u, mijn trouwe lezers, een fantastisch, mooi en vooral gezond 2022 toe. Blijf positief, pluk de rozen en blijf, hoe dan ook, de zilveren lijntjes zien!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten