zaterdag 25 december 2021

Changé

Het is natuurlijk niet gisteren besloten, vanaf eind oktober ben ik er al mee bezig. Een nieuwe baan vanaf 1, nou ja, 3 januari. Een nieuwe baan? En je hebt pas je vaste aanstelling gehad? Je had het er toch naar je zin? Zal je die laatste paar jaar met het pensioen in zicht nou nog golven gaan maken? Straks voldoe je niet of vind je het zelf niets en sta je op straat! Kalm, kalm, lieve mensen, adem rustig door u neus in en door uw mond weer uit.

Het zijn precies die vragen die ik mezelf ook heb gesteld, maar door verschillende factoren voelde ik me niet meer senang in mijn huidige werk. Wat die factoren zijn doet er niet zoveel toe, zij die mij kennen weten dat bij mij de kruik vrij lang te water kan gaan, maar als ie barst is het klaar. Voormalige verloofdes en vrienden kennen dat, dan ga ik weg. Ik ben natuurlijk niet uit de poppenkast gevallen, dus heb ik eerst gezorgd dat ik een nieuwe baan heb. Ik ben es rond gaan kijken en ik kan u zeggen dat solliciteren vanuit een baan relaxter is dan toen ik het destijds na het faillissement móest doen. Nu heb ik de tijd ook mee, dat was vijf jaar geleden wel anders. 

Ik had enkele sollicitaties gedaan en werd gebeld door één van hen. Dat was een prettig ontspannen gesprek wat heeft geresulteerd in een persoonlijk onderhoud welke ook heel organisch verliep. Daar werd besloten dat ik een dagje kon meelopen. Wat mij opviel was de fijne sfeer, dat het er heel schoon is, dat de mensen die ik los van elkaar vroeg hoe ze het vonden allemaal heel positief waren. Het werk an sich is veelomvattend, maar alles wat nieuw is lijkt ondoenlijk, dat had ik met mijn huidige werk ook en ik heb mezelf aangeleerd daar doorheen te kijken. Wat ik van te voren al heel erg fijn vond is dat er een heel divers team werkt uit alle windstreken van de wereld, heel kosmopolitisch.

Het meeloopdagje is zowel door mij als door de mensen die ik heb gezien en gesproken als positief ervaren zodat er een contract opgesteld kon gaan worden. Dat duurde even omdat de dame die dat regelt vakantie had. Omdat er op mijn huidige werk regionaal vrij veel verschuivingen aan zaten te komen heb ik mondeling al meegedeeld dat ik weg zou gaan, maar dat het pas officieel zou zijn als ik het nieuwe contract ondertekend had, pas dan zou ik mijn aangekondigde opzegging schriftelijk bevestigen. Zo konden ze het enorme gat wat ik achterlaat meenemen in de verschuivingen, dat leek me wel zo aardig. 

Dus mijn nieuwe jaar begint straks echt met iets nieuws. Het is wel heel iets anders dan wat ik tot nog toe heb gedaan. Ik ga werken als front- en backoffice medewerker bij een grote tandartsenpraktijk. Ik ga dus niet in monden kijken of erger, ik doe de administratie van de patiënten en de praktijk. En nee, ik weet ook niet of dit tot aan mijn pensioen over een paar jaar zal duren. Die intentie is er natuurlijk wel, maar de tijd zal het uitwijzen. Eerst maar zien of het van beide kanten bevalt. Zo niet, komt er wel weer wat anders, op mijn leeftijd maak je je daar niet meer zo druk om. Eén van de voordelen is dat het voor mij op loopafstand is. Zo ben ik ooit begonnen bij V&D in Den Haag, ook op loopafstand. Het zou mooi zijn als ik de laatste periode van mijn arbeidzame leven zo zou kunnen beëindigen. De cirkel is dan rond. 



2 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier en succes in je nieuwe baan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Alvast een fantastisch en gezond 2022 gewenst. 🎉

      Verwijderen