Zo, kopje koffie, een sprits en even het journaal kijken, dat was iets voor achten gisteren de situatie bij mij thuis. Ik kreeg melding dat er nieuwe software geïnstalleerd moest worden dus, u kent me, voorop als ik loop in de vaart der volkeren, ik klikte het aan. Het zou tien minuten duren om het allemaal te doen installeren. Maar na iets langer dan tien minuten kwam er een stukje rood op het verloopbalkje en was de keus om weer de nieuwe software op te halen, en weer hetzelfde.
Vervolgens de tip om op www.foutcode.tv/563 te kijken ter harte genomen en ik werd middels een vragen en antwoord gebeuren door dingen geloodst, modem en ontvanger werden op afstand herstart met als resultaat hetzelfde rode stukje balk. Tijd om me in verbinding te gaan stellen met een echt mens van de klantenservice van KPN.
Eerst krijg je dan een hele vooropgenomen preek dat ik het ook zelf kan doen met die foutcodesite enzo, maar dat had ik natuurlijk al gedaan. Uiteindelijk na een minuut of tien een vriendelijk jongmens aan de telefoon die ik het probleem voorlegde en ook dat ik alles al zo'n twee of drie keer gedaan had. In plaats van de ontvanger uit en aan te zetten, op zijn verzoek de stroom er even afgehaald, met, u raadt het al, hetzelfde resultaat. De klantenservice jongeman vroeg naar welk nummer er op mijn ontvanger stond en vertelde dat ik bij hem al de derde was met dit probleem en dat een collega ook al zo'n zelfde issue had, tevens dat er voor zo'n doordeweekse donderdagavond best nog veel mensen in de wacht stonden, waarvan hij vermoedde dat die met hetzelfde probleem zitten.
Ik ben dan altijd gerustgesteld dat ik niet de enige ben. Wat er gaat gebeuren is dat hij een melding ervan maakt en dat de technische dienst dit dan oppakt en dat ik dan op zeker moment weer tv heb. Nou ja prima, ik wacht het af. Omdat dit, zoals het er naar uitziet, een breed verspreid technisch mankement is, krijg ik geen persoonlijke opvolging van mijn vraag/klacht. Ik zie het vanavond wel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten