woensdag 15 augustus 2012

Amsterdam

Iedere keer als ik er kom denk ik: "Ik moet vaker gaan". De grachten, de sfeer, ik voel me er echt toerist en tegelijkertijd ook thuis, maar meestal gebeurt het maar eens per jaar in m'n vakantie, en voor mijn portemonnee is dat ook beter.

Afgelopen maandag was het weer zover, vanuit Almere naar Amsterdam gereist in 20 minuten, m'n weekendbagage in een kluisje opgeborgen en een tram gepakt naar het Vondelpark, een mooi begin van de dag, op een bankje gezeten een krantje gelezen en naar de passanten gekeken, en dat zijn er veel. Mensen op weg naar hun werk, joggers en toeristen in groepjes op gehuurde fietsen.

Daarna op de Prinsengracht bij Buffet van Odette een kopje koffie gedronken en vervolgens naar mijn favoriete CD zaak Concerto in de Utrechtse straat. Omdat na de grote opruiming van de kleding het hol begon te klinken in m'n garderobe heb ik ook nog wat nieuwe items kunnen scoren, al met al een heerlijke productieve vakantiedag!


Concerto


Rembrandtplein


Prinsengracht


Geen opmerkingen:

Een reactie posten