woensdag 22 augustus 2012

Een man een man....

...een woord een woord, zei mijn vader altijd en ik hoor het hem nog zeggen. Als je iets beloofd moet je het ook doen, zo ben ik dus opgevoed en ik hou erg van die stelling.
Zo jammer dat het niet door iedereen nageleefd wordt, in korte tijd ben ik weer in twee gevallen geconfronteerd met de onverschilligheid van anderen in deze.

Allereerst door Media Markt alwaar ik op 1 augustus een gasfornuis besteld heb waarvan de verkoper zei dat ie er over 10 dagen zou zijn. Ik neem dan aan dat dat ook zo is. Na twee weken heb ik zelf maar eens gebeld, nee het fornuis was er nog niet maar woensdag of donderdag kon ie binnen komen.
Dat was vorige week, en nog steeds niets. Intussen heb ik middels een mail wel mijn klacht hierover gemeld, waarin ik begrip toonde voor een eventuele vertraging van de levering maar dat het dan aan hún is mij daarover te informeren.
Nou, dat heeft enigszins geholpen, maandag werd ik gebeld en nu schijnt het apparaat vandaag binnen te komen en ze gaan mij wederom bellen voor een afspraak om 'm te leveren.
Ik wacht het af, zo niet dan annuleer ik de bestelling, dat heb ik ook aangekondigd.

De schilders en bouwvakkers die hier u al maanden een vrij ongestructureerd werkschema er op na houden hadden maandag een brief op mijn voordeur geplakt, zodat ik eerst dacht dat uitzetting dreigde, maar het ging over het feit dat ze dinsdag tussen 7 en 14 uur zouden komen verzoeken om ramen en deuren te openen vanwege het schilderen van de sponningen en de omkanten.
Kwam goed uit want ik was onverwachts vrij, maar geen schilder gezien en er is dan ook niets gedaan.
Ik schik mij niet meer naar hun wensen, zij zullen vanaf nu rekening moeten houden met mijn schema.

Vanaf nu ga ik mensen en instanties aaspreken op hun beloftes, als je iets niet kan waarmaken doe dan geen blofte, en mocht er iets veranderen of zijn vertraagd, dat kan altijd, meld dat dan, dat is vriendelijk en toont betrokkenheid.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten