donderdag 16 augustus 2012

Polstastjes

In mijn beleving was het zo halverwege de jaren 70 toen er ineens een nieuw fenomeen de kop op stak: tasjes voor mannen: polstasjes
Het waren rechthoekige tasjes van bruin of zwart leer (of iets wat op leer leek), met daaraan een riempje bevestigd waarmee het tasje om de pols gedragen kon worden, vandaar de naam.

Opeens verschenen er ooms op verjaardagen met zo’n tasje, daarin zaten de autopapieren, rijbewijs, autosleutels, portemonnee, kortom alles wat voorheen in binnen,- buiten,- en achterzakken zat.
Volgens mij heeft de rage niet lang geduurd. Ik heb eens zo’n afgedankt exemplaar gekregen, ik was nog een kind dus weet ook echt niet meer wát ik er in gedaan heb, maar de eerste de beste keer dat ik het ding meenam heb ik ‘m ook meteen daar laten liggen.
Misschien dat dát de reden was van de korte levensduur van het polstasje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten