donderdag 21 juli 2016

RTV Oost

Het had Radio Capelle kunnen zijn of Radio Rijnmond, maar het was RTV Oost, helemaal in Hengelo, die via via op mijn weblog attent waren gemaakt, en waarvan programmamaker Jan Erik Plettenburg er een interview in zag. Wat bezielt iemand om iedere dag een blog te schrijven, en wat is dat dan voor iemand?

Zo gebeurde het dat ik gisteren, op de warmste dag van het jaar ooit afreisde naar het Hengelose. Gelukkig kon ik met de auto van mijn nichtje die op vakantie is, dat scheelt zomaar een uur reistijd, want Hengelo is ver. Om een indicatie te geven, ik zag op een gegeven moment al borden met Duitse plaatsnamen erop. Halverwege ben ik even gestopt voor een ijsje en iets fris, maar ruim op tijd kwam ik bij de studio aan.

Jan Erik kwam ook snel en om precies 17.00 uur konden we de studio betreden. Ik moest mij vooral niet voorbereiden, maar hij had dat natuurlijk wel gedaan. Het waren veelal vragen over de mensch achter de blog, maar ook over de diversiteit aan blogs, waarin positiviteit de boventoon voert, maar waar ik soms ook boos of geraakt kan zijn over iets, maar ook in die, vaak enigszins uitvergrote, boosheid zit altijd een knipoog, zo probeerde ik Jan Erik uit te leggen. Ik heb het gevoel dat het een aardig gesprek is geweest, Jan Erik gaat nu knippen en plakken. Als er met het ruwe materiaal iets aan te vangen valt, dan hoor ik op welke datum het uitgezonden gaat worden.

Daarnaast heb ik hem nog even kennis laten maken met een vrij onbekend liedje van Mama Cass Elliot, waarmee 'De Roze Golf', zoals het programma heet, een connectie heeft via haar nummer "Make Your Own Kind Of Music", waarvan het refrein dan weer mijn 'levensmotto' is. Niets is toeval zullen we maar zeggen.

Nadat alles was opgenomen zijn we even wat gaan eten in Borne, en oplettende lezers veren nu recht, want is dat niet het plaatsje waar in februari 1945 tante Jopie en haar zus (mijn moeder) een middag hebben doorgebracht op weg naar Friesland? Dat klopt! Jan Erik heeft mij nog even langs het voormalige klooster en het station gereden die worden genoemd in de verhalen. Toen was het tijd om weer naar huis te gaan, nog steeds warm, maar geen felle zon meer, zodat ik de terugreis in één keer heb gereden.




2 opmerkingen: