maandag 11 juli 2016

Zonnig Den Haag

Wat hebben we allemaal geboft met het weer dit weekend, want ook zondag was het heerlijk, en zelfs nog warmer weer dan zaterdag. Heel erg fijn want ik had voor Rick, Chris, Harry en mijzelve een rondvaart geboekt bij de Ooievaart, met een boot door de Haagse grachten. Bij trouwe lezers zal er een déjà vu gevoel opwellen, en dat is niet zo vreemd want al twee keer eerder heb ik zo'n tocht gemaakt één keer met Jeroen en daarna nog eens met André en Edo. Maar het verveelt mij nooit en als geboren Hagenaar blijf ik het leuk vinden om dierbaren 'mijn' Den Haag vanaf het water te laten zien.

Net als de twee voorgaande keren was het weer ons gunstig gezind en dat is ook wel erg belangrijk omdat het een open boot is. De reis naar Den Haag ging voor mij wat anders dan gedacht, we hadden afgesproken op Den Haag CS, maar er bleken plots vanaf Rotterdam Blaak alleen maar treinen naar Den Haag HS te gaan. Dat is niet een heel groot probleem, we moesten elkaar dan treffen bij de steiger van de Ooievaart op de Bierkade. Leve de Whats App!

De boot was erg vol, wat resulteerde dat we dichies tegen elkaar aanzaten en dat was best warm op de kunststof kussentjes. Het was weer een fijne tocht alleen vond ik de dame die de rondvaart deed minder sprankelend dan de meneer die ik de twee eerdere keren heb gehad. Maar het blijft een erg leuke tocht, een aanrader voor iedereen.

Harry had voor broodjes gezorgd en ik voor pakjes drinken zodat we op de boot de innerlijk mens al konden versterken. Eenmaal weer de vaste grond onder de voeten zijn we naar het kleine parkje bij de Nieuwe Kerk gelopen en hebben in de schaduw ons nog maar eens tegoed gedaan aan de proviand. Omdat we alle vier een museumjaarkaart hebben, waarmee je gratis talloze museums in kunt, besloten we om nog het laatste openingsuurtje van het Haags Historisch Museum mee te pikken. Voor zo'n grote stad een klein museum, maar wel wat interessante dingen gezien.

Daarna ons op het terras van eetcafé Cloos neergevlijd voor een wijntje en wel ja, er maar meteen een hapje gegeten. Het is altijd een heerlijk ontspannen dag met deze 3 geweldige mannen. Na lekker lang nagetafeld te hebben richting station, waar de trein vanuit Den Haag gewoon wel weer naar Rotterdam Blaak reed. Het was een heerlijke dag en met de zaterdag er bij een fantastisch weekend!



De Haagse Toren.



Even onder de boom in de schaduw wat eten en drinken.

Mooi uitzicht vanuit het Haags Historisch Museum op de Hofvijver.

De nieuwe skyline van Den Haag vanaf het Plein.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten