donderdag 12 januari 2017

Ik als merk

Ze had het al eerder aangeboden, als ze iets voor me kon doen op het gebied van het zoeken naar werk dan wilde ze me graag van dienst zijn. Ik heb het over Saskia, zij is de vrouw van mijn laatste leidinggevende bij V&D, Hans, en ze is loopbaanadviseur/coach en eigenaar van het bedrijf  'Ik als merk' (www.ikalsmerk.nl). In het begin van mijn werkloosheid kwam er zoveel op me af, dat ik er niet meteen op ingegaan ben, maar het wel altijd in m'n achterhoofd heb gehouden. We hebben contact via Facebook en andere sites, en zo tegen de jaarwisseling herhaalde ze haar aanbod, en hebben we een afspraak gemaakt. Dat was gisteren.

Ik reisde af naar het schone Voorburg waar zij vlak tegen aan resideren. Wat mij meteen opviel was wat een reis Hans jarenlang heeft moeten maken naar V&D heen en terug! Erg leuk om Hans ook weer te zien en hun woning waar ik, net als over hun prachtige tuin, in de loop der jaren veel van had gehoord. En geen woord was er gelogen, ze wonen heel mooi. Even onder het genot van een bakje koffie bijgekletst, en toen zijn Saskia en ik gedoken in het 'als ouder mensch zoeken en vooral vinden van een leuke baan'. Ik had al wat handvatten via UWV gekregen, en ook vrienden en bekenden hebben me advies gegeven, en toch had Saskia wat tips waar ik nog niet bij had stil gestaan. Zij heeft ook werving en selectie gedaan voor een bedrijf, dus vanuit die rol keek ze weer anders naar sollicitatiebrieven en cv's.

Ik vond het een fijn en prettig gesprek en ik heb goede tips gekregen over een aantal zaken die ik zeker in de praktijk ga brengen, bovendien kreeg ik een heel handig werkboek sollicitatietraining mee. Met alle informatie die ik nu van en via diverse kanalen heb gekregen kan ik aan de slag. Het is mijns inziens wel van belang dat mijn eigen persoonlijkheid er niet door ondergesneeuwd wordt, m.a.w. de brieven en cv moeten wel een duidelijke afspiegeling zijn van wie ik ben, en geen kopie van het huidige algemeen geaccepteerde en wenselijke.

Hoewel ik enigszins onzeker ben in deze hele materie, heb ik toch ergens de overtuiging dat ik op één of andere manier weer een baan zal vinden, of misschien vindt de baan mij wel, dat kan natuurlijk ook.

Boven staat al een linkje naar Saskia's 'Ik als merk'-site, en op info@ikalsmerk.nl  kun je haar bereiken.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten