zondag 19 februari 2017

La La met Johan

Het was al weer veel te lang geleden dat Johan en ik elkaar hadden gezien, dus werd het plan opgevat om een bioscoopje te pakken en een hapje te eten. Uit een aantal opties kozen we voor de film "La La Land", gezien alle prijzen en nominaties dé film hit van het moment. Ik zou naar Gouda afreizen alwaar Johan zich na zijn werk bij me zou voegen.

De trein naar Gouda reed niet, er werd een bus ingezet door de NS, en eigenlijk was dat veel geriefelijker dan de trein, bovendien werd ik pal voor de bioscoop afgezet. Ik was ruim op tijd en Johan kwam met vliegende, nou ja fietsende, vaart van zijn werk, zodat we precies op tijd de zaal konden betreden. De film is een eerbetoon aan de gouden Hollywood jaren 50 en 60, de tijd van de grote musicals, mocht je daar nooit wat aan gevonden hebben, zul je deze film denk ik niet zo kunnen waarderen. Het verhaal is natuurlijk wel naar deze tijd gehaald, maar het is allemaal wat langzamer dan wat we heden ten dage gewend zijn. Ik vond de wijze van vertellen, vanuit verschillende perspectieven erg leuk. Hoewel de hoofdrolspelers Emma Stone en Ryan Gosling grote namen zijn in de filmwereld, had ik ze nog nooit in een film gezien. Het blijkt zelfs dat ze samen al in twee andere films hebben gespeeld, "Crazy Stupid Love" en "Gangster Squad". De film heeft verschillende lagen en ik vond met name het eind van de film geweldig goed en verrassend.

Na het culturele gedeelte kwam voor ons het culinaire gedeelte. Johan had gereserveerd bij L'Angolo Divino een Italiaans restaurant met een overweldigende keuze aan gerechten, die met zorg zijn klaargemaakt en overheerlijk zijn. De uitbaters zijn een Italiaanse familie met oog voor alles wat er gebeurt om hen heen ook al is het druk. Tijd voor Johan en mij om weer eens even fijn bij te praten over ons leven en alles wat ons zo bezig houdt, en dan vliegt de avond voorbij. na deze gezellige avond wederom in de touringcar van Gouda naar Rotterdam, het gaf een beetje een vakantiegevoel.

Emma Stone en Ryan Gosling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten