vrijdag 15 juni 2018

Toen en Nu: Simon le Bon

Toen de originele zanger van Duran Duran na een jaar zeker was dat het nooit iets met de band zou worden en opstapte, werd Simon le Bon in mei 1980 aangetrokken als nieuwe zanger. Naast zingen schrijft hij ook teksten en muziek. Simon zou het een zomer aankijken hoe het zou gaan, maar binnen zes weken ging alles in een stroomversnelling en leidde de tour met Hazel O' Conner, waar de band de support act was, tot een platencontract bij EMI.

Het eerste album verscheen in 1981 en ze behoorden wat in die tijd 'The New Romantic-movement' werd genoemd. Voor mij was Simon een fashion icoon, of om preciezer te zijn een haarstijl-icoon. Bij het zien van de clip van hun nummer 1 hit "The Reflex" wist ik het zeker: ik wilde zulk haar. Alzo geschiedde. Er staat me bij dat ik een foto van hem uit een popblad naar de kapper heb meegenomen. En ja, in een vlaag van overmoed vond ik dat ook ik blonde stukjes, of hoe heette dat, puntjes geloof ik, in mijn haar moest.  Mijn kapster was gewillig, maar ik had achteraf gezien zonder deze haar-episode in mijn leven gekund, hoewel het toen het er bijna uit was gegroeid best wel cool uitzag (het waren de jaren 80 hè).

Simon is nu 59 jaar en is tot op de dag van vandaag bezig in de muziek. Hij blijft samen met Nick Rhodes de constante factor in Duran Duran waar de andere leden als was het een duiventil steeds in en uitvliegen. Hij is getrouwd met Yasmin Parvaneh en ze hebben drie dochters. 6 Juni j.l. is hij opa geworden van een kleinzoon.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten