dinsdag 24 juli 2018

Toen was geluk ... #11

Heel vaag staat me er iets van bij, maar uit de overlevering weet ik dat ik als kind van een jaar of 3 van Sint Nicolaas een stepje kreeg, zo'n houten stepje. Sint Nicolaas was zelf, in de persoon van buurjongen Martin, aanwezig, maar het verhaal gaat verder dat ik eenmaal geconfronteerd met het stepje geen oog meer had voor Sint, en op het stepje door de woning ging steppen.

Later heb ik nog een grote step gehad, met luchtbanden, in mijn beleving was die rood, maar dat weet ik niet zeker meer. Steppen kinderen heden ten dage nog? Hier in de buurt zie ik het niet. Wel was er eind jaren 90 een opleving van de step, maar dat was meer voor mannen met het Peter Pan-syndroom, die zag je in best grote getale plotseling op zo'n aluminium stepje door de straten gaan. Maar even zo snel als die rage kwam, was ie ook weer verdwenen.



Dit ben ik niet maar ik vond het zo'n
leuk tijdsbeeld. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten