vrijdag 6 juli 2018

Tractor

Op organische wijze is het nu zo geregeld dat de geldigheid van mijn paspoort en rijbewijs gelijktijdig lopen. Dit komt omdat paspoorten nu ook tien jaar geldig zijn in plaats van vijf jaar. Mijn paspoort heb ik een paar maanden geleden al vernieuwd, en gisteren was het de beurt aan mijn rijbewijs.

Omdat het op afspraak gaat zijn er geen lange wachttijden meer bij het gemeentehuis. Ik werd direct geholpen en de dame achter de balie deelde verheugd mee dat er op mijn nieuwe rijbewijs een 'T' komt te staan, waarmee wordt aangegeven dat ik ook op een tractor zou mogen rijden. De euforie! Er kan een hele nieuwe agrarische wereld voor me opengaan. Maar aangezien ik autorijden al niet echt leuk vind, heb ik niet de ambitie mezelve op een tractor hijsen.

Sinds ik een rijbewijs heb, heb ik autorijden wel makkelijk maar nooit leuk gevonden. Ik weet nog dat er destijds werd gezegd dat als ik eenmaal mijn rijbewijs zou hebben en een auto ik zou gaan rijden om het rijden. Ik heb dat nooit gedaan, ik moest altijd een doel hebben om heen te gaan. Reden waarom ik het niet als een gemis ervaar dat ik nu zo'n jaar of vijftien autoloos ben. Ik ben wel lid van Greenwheels en ik kan, indien nodig, ook wel eens de auto van een vriendin lenen, maar echt nodig heb ik een auto niet. Er was dus ook geen reden tot paniek, die enigszins in haar stem doorklonk, toen de baliedame concludeerde dat mijn rijbewijs drie dagen later klaar was dan dat de huidige verloopt. Ik heb m'n rijbewijs eigenlijk een beetje voor de fun.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten