vrijdag 23 augustus 2019

Missie

Ik zie het heus wel, hoor, dat de vitragetjes in de logeerkamer door het zonlicht van jaren aan het vergaan zijn. Maar ik weet nog zo goed dat ik besloten had om de logeerkamer met de oude kastjes van thuis in te willen richten als een jaren 70 kamer met groen en oranje. Samen met mijn moeder ben ik toen gaan winkelen en we hebben samen de vloerbedekking en deze vitrage uitgezocht. Ik kan er niet makkelijk afstand van doen, maar toen ik er een tijdje terug peinzend naar keek hoorde ik mijn moeder zeggen: "Kind, je blijft toch niet met die vodden voor je ramen zitten!"

En zo is het natuurlijk ook. Omdat ik in oktober toch alles van de ramen moet gaan halen vanwege de duurzaamheidswerkzaamheden, heb ik besloten dat ik op zoek zal gaan naar nieuwe vitrages voor in de logeerkamer, en omdat ik toch bezig ben, voor de kledingkamer waar nu luxaflex hangt wil ik eigenlijk verduisterende gordijnen vanwege het zonlicht wat er toch doorheen komt. Daarnaast is dat wat ik al verwacht had gebeurd, nu ik een betrekking heb waar ik me met schoenen occupeer, is er een gestage stroom van schoenen die zich richting mijn huis beweegt, met als gevolg dat zowel de rekjes als de schoenencarrousel vol zijn, en ik dus nieuwe ruimte moet creƫren voor alle nieuwe aankopen en die nog gaan volgen.

Gisteren op pad geweest en voor de schoenenrekjes en de gordijnen voor in de kledingkamer ben ik geslaagd, maar die vitrage, dat gaat nog wat worden. In de tijd dat ik de huidige heb aangeschaft, waren er vakken vol van te vinden bij Xenos in alle kleuren van de regenboog, maar ik vermoed dat het niet meer hip is of zowat. Nergens iets kunnen vinden, dus komt er nu een missie 'jaren 70 vitrage'. Het liefst oranje, groen mag ook of paars, en een jaren 70 printje lijkt me ook leuk. Ik heb nog wel even tot oktober. Komt vast goed.

Schoenenrekjes ✔ en gordijnen ✔ voor de kledingkamer.

Deze vitrages gaan weg. Iets in die
geest moet het gaan vervangen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten