zondag 16 februari 2020

Het zijn de kleine dingen...

De zondagblogjes zijn dit jaar ingeruimd voor positiviteit omdat er zoveel negativiteit om ons heen is. Het hoeft allemaal niet heel grotesk en met veel misbaar, zo laten deze kleine berichtjes zien die deze week voorbijkwamen:

Daaf:
Carla (hulpje van de huisbaas, rugzakje vol beperkingen) kwam koffie brengen.
'Wow, dit is de lekkerste koffie ever!'
Carla:
'Je bent écht raar! Komt gewoon uit de automaat hoor.
Daaf:
'Ja, maar JIJ drukte op het knopje.
Carla straalt nu harder dan de zon. Soms is 't zo simpel.'

Bram:
De buurman was aan het struggelen om op de fiets te stappen met deze wind.
Buurman:
'Even wat brood en eieren halen in het winkelcentrum'
Bram:
'Blijf maar lekker binnen, joh, ik ga wel naar de winkel voor u. Heeft u nog iets nodig?
Buurman:
'Koop maar een zakje chips voor jezelf, ik betaal'

Martine:
'Ik weet niet welke geweldige chauffeur er nu in bus 65 rijdt, maar hij is mijn held. Hij heeft mij met baby in de kinderwagen voor mijn deur afgezet vanwege de storm.'

Lilian:
'Even bij mevrouw Kuijken (86) op visite. Ze vraagt of ik nog speciale plannen heb voor Valentijnsdag, ik zeg: 'Nee'. Nu vertelt ze over al de lieve en romantische dingen die haar man voor haar deed. Ik heb niets met de commercie van Valentijn, maar wél met de liefde.

John:
Vriend: 'Theo is homo, wist jij dat?'
John: 'Ja'.
Vriend: 'Waarom weet ik dat niet?'
John: 'Omdat hij bang is je vriendschap te verliezen. Je gebruikt het woordje 'homo' iets te vaak als scheldwoord.'
Vriend: 'Ik ga hem meteen bellen.'
John: 'Om hem uit te schelden?'
Vriend: 'Echt niet, hij is mijn maat'.

Lia:
Grote vent duwt mandje bomvol valentijnmeuk. Ik grijns, hij ook. 'Hejje ook romantiek?' vraagt ie. 'Nee, vind Valentijn commerciële onzin'. Buiten blijken we naast elkaar te staan. Hij duwt een doosje chocolade in m'n handen. 'Dan maar commercie, ik hou van de liefde.' Flabbergasted,

Dit soort berichtjes kleuren mijn dag en ik hoop ook de uwe. Ze helpen me in het goede van de mens te blijven geloven. Zelfs, of misschien juist wel, in tijden als deze.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten