donderdag 18 januari 2024

Herinnert U zich deze nog? #227

BABE
'TOMMY'
1984
Aantal weken: 3
Hoogste positie: 47

Is het clipje niet te zien, klik hier.

Over de ontstaansgeschiedenis van Babe had ik al eerder een blogje geschreven, dat kunt u hier lezen. Deze single uit 1984 vond ik één van de leukste. In die tijd beleefde het jaren zestig geluid een revival, denk maar aan 'Uptown Girl' van Billy Joel en 'Breakaway' van Tracey Ullman. Tel daarbij de reeks van 'Remember The 60's' dubbelalbums op waarvan er negen uitkwamen begin jaren 80 en waarbij ik me met terugwerkende kracht onderdompelde in de muziek van de jaren zestig en er een eeuwigdurende liefde voor ontwikkelde.

Peter Koelewijn die de nummers voor Babe componeerde ging met dit nummer, 'Tommy', mee met die trend. Ondanks dat het een bescheiden hit werd vind ik het een geweldig nummer dat elk meidengroepje uit de jaren zestig in die tijd al zomaar op hun repertoire gehad zou kunnen hebben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten