dinsdag 9 januari 2024

Toen was geluk... #147

Op mijn blogje van gisteren kreeg ik talloze reacties over iets wat ik erin had aangestipt, namelijk dat ik met een windmolentje liep als kind. Op de foto's is het niet zo duidelijk te zien wat het nou precies is. En daar waar je vroeger hordes kinderen met zo'n molentje zag lopen, kan ik me niet heugen er in de jongste tijd ook maar één kind mee gezien te hebben.

De molentjes bestaan nog steeds! Niet die uit mijn jeugd, zelfs het wereldwijde web heeft er geen voorbeeld meer van. Dat waren een aantal kleine molentjes in een rondje, maar nu zijn het kleurrijke grote windmolens. Maar of de huidige jeugd daar warm voor loopt, ik betwijfel het. We hebben het over de generatie die al in de wandelwagen met een (kinder)iPadje worden zoet gehouden en op 6 jarige leeftijd hun eerste smartfoon krijgen. Dan is het wonder van wat de wind doet met zo'n windmolentje niet iets wat de kinderen van deze tijd in vervoering doen raken. Maar toch, ze zijn er nog en hieronder ziet u hoe ze er tegenwoordig uitzien.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten