maandag 10 september 2012

"Different"

Het nummer "Different" is geschreven voor de film "Pufnstuff" uit 1970 door Charles Fox en Norman Gimbel en wordt gezongen door Cass Elliot die in de film de rol speelt van heks Hazel. Pas onlangs heb ik het nummer leren kennen en werd er meteen door gegrepen. Heb geprobeerd er een Nederlandse 'hertaling' van te maken.


Ik was nog een koter, de mensen waren groter,
toen wist ik al: ik was anders.
het voelde vreemd en maakte verward
Ik leerde accepteren door het juist om te keren,
het is niet zo erg om te zijn: anders.
Je eigen weg te gaan met heel je hart.

Anders is moeilijk
Anders is 'n probleem
Anders valt niet zo goed in het systeem
Anders is pijn
Anders is alleen
Maar ik ben liever anders dan als iedereen.

Zag ik spoken of was er een vloek uitgesproken,
wat had ik misdaan waarom was ik zo anders.
Toen ontdekte ik anderen zoals mij.
Is dat niet machtig, samen staan we krachtig,       
het is niet zo erg om te zijn: anders.
Wees trouw aan jezelf, dat is wat je moet zijn.

Anders is moeilijk
Anders is 'n probleem
Anders valt niet zo goed in het systeem
Anders is pijn
Anders is alleen
Maar ik ben liever anders dan als iedereen.

Anders is moeilijk
Anders is 'n probleem
Anders valt niet zo goed in het systeem
Anders is pijn
Anders is alleen
Maar ik ben liever anders dan als iedereen.

1 opmerking: