zondag 16 september 2012

Harry en Jasperina

Gisteren kwam vriend Harry op bezoek en het was weer eens tijd voor een avondje cultuur-op-DVD.
We vonden dat we maar eens een begin moesten maken met de omvangrijke DVD-box van Jasperina de Jong, die ik al geruime tijd geleden aangeschaft heb.

DVD 1 begon in 1963 met liedjes uit haar Lurelei periode tot aan haar eerste solovoorstelling uit 1972.
Legendarische nummers als "Roll Another One" en mijn persoonlijke favoriet "Meisje Uit De Provinsie In Het Magies Sentrum" kwamen voorbij.

We vonden de show voor die tijd opzienbarend en z'n tijd vooruit. Het is direct duidelijk wat een vakvrouw Jasperina is (was). Ik heb haar één keer in het theater gezien in ( ik denk) 2002 met haar voorstelling over Marlene Dietrich.

Harry en ik hebben nog 5 Jasperina-DVD's te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten