zaterdag 29 september 2012

*Ongeschikt

Je leest soms berichtjes die je twee keer moet lezen wil het tot je doordringen, niet zo zeer de boodschap als dat het überhaupt gebeurd is.

Een 46 jarige vrouw uit Zwolle is veroordeeld tot één week cel, omdat haar zoon een scootmobiel heeft gestolen.
Hij had de scootmobiel in de tuin geparkeerd en moeder had gevraagd hoe ie er aan kwam en met zijn antwoord dat hij hem gevonden had nam ze genoegen.
Zelf was mama ook al eens veroordeeld voor winkeldiefstal.

Nadat ik zo'n bericht dan twee keer gelezen heb dringt er een beeld van deze mensen aan me op: er wordt nergens van een vader gesproken dus zie ik een alleenstaande moeder die ik meteen heel generaliserend, in een bepaald milieu plaats waar kleine criminaliteit als gewoon wordt beschouwd.
Duidelijk ongeschikt voor het moederschap want al zou je zoon zoiets doen dan kom je toch meteen in actie en maakt daar een leermoment van voor het kind.

Gezien haar leeftijd is sterilisatie niet meer nodig, want ze zal haar genen gelukkig niet meer verder door gaan geven. Uit de ouderlijke macht zetten lijkt me een goede optie, het kind is nog jong genoeg om op de juiste manier te gaan worden opgevoed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten