vrijdag 14 november 2014

Herinnert U zich deze nog? #62

BARBARA MARKAY
"IT'S ALL RITE"
1980
Aantal weken: 6
Hoogste positie: 35



Als je bij het luisteren van dit nummer denkt: "Huh? Hoor ik dat nou goed wat ze zingt?" is het antwoord: "Ja, dat wat je meent te horen zingt ze inderdaad". Nodeloos te zeggen dat Barbara alleen een hitje er mee had in Europa of om het nog preciezer te zeggen alleen in Nederland en België. 

Barbara Markay is Amerikaanse en heeft een gedegen muziekopleiding met goed gevolg doorlopen, voor Amerika stond op de andere kant van de single de 'censored airplay version', die ken ik niet maar ik denk dat er dan heel weinig tekst overblijft. Door het succes wat ze heeft in Europa komt ze met een volgende single met de welluidende titel "Give Your Dick To Me", die flopt overal. In Frankrijk heeft ze een hitje in 1982 met "I Don't Want To Be A Zombie".

Ze blijft muziek maken variërend van dance, pop en smooth jazz in de jaren 90 tot ze in 2002 ineens in een heel andere hoek zit, die van de new age muziek, haar laatste album in dat genre kwam in 2008 uit. Barbara is nu 62 jaar en of ze nog echt bezig is in de muziek weet ik niet, maar vandaag zingen we samen met Barbara nog één keer 'did you come. did you come, did you come, come, come'


2 opmerkingen:

  1. Ik kan me dit helemaal niet herinneren.. Tegenwoordig zou dit, denk ik, voer voor de media zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is een kinderliedje bij wat er nu allemaal wordt gezongen en vooral gerapt ( fuckin' bitches, whores and nigga's) :-O

      Verwijderen