maandag 1 augustus 2016

Het interview

                               


Nooit zal ik meer praten. Dat was mijn eerste reactie nadat ik de eerste momenten van mijn interview in het programma "De Roze Golf" had gehoord. Ik spreek te snel, begin zinnen die ik vervolgens niet afmaak om naadloos in een andere zin over te gaan. Mensen die frequent met mij omgaan zullen waarschijnlijk niet beter weten, maar ik vond het opmerkelijk. Het contrast met mijn gesprekspartner Jan Erik Plettenburg kon ook niet groter zijn qua spreekstijl. Maar ik merkte ook dat als ik de tijd nam ik langzamer en dus duidelijker ging praten. Een leermoment. Mijn plan om in het vervolg alleen nog via What's app te communiceren zet ik nog maar even in de ijskast.

Over het interview wat min of meer in een gespreksvorm tot stand kwam ben ik tevreden. Ik had me op aanraden van Jan Erik ook niet voorbereid, hoewel ik de eerste vraag natuurlijk wel had verwacht. De sfeer was heel ontspannen en ik vind dat dat in het interview ook te horen is. Het gesprek gaat vrij organisch en ik moet zeggen dat het half uur in de studio voor mij zó voorbij was. Jan Erik heeft er een mooi geheel van gemaakt en daar waar ik maar niet uit één bepaald woord kon komen, in nota bene mijn eigen verhaal, heeft hij keurig geknipt en geplakt alsof het er in één keer vloeiend uitkwam.

Mochten ondanks mijn manier van praten tóch de aanbiedingen nu binnenstromen voor interviews of voorleesmiddagen, dan weet ik dat lang....za...mer... voor mij het credo is.

Op onderstaande link kun je klikken om het interview te beluisteren:



Het schijnt dat het alleen via de computer te beluisteren is. Het werkt niet op iPad of telefoon.


HoorHoo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten